Monster Hunter World przeżywa drugą młodość

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2020 12:35
"Monster Hunter World" ma już dwa lata. Początki tej gry nie były łatwe, ale po licznych aktualizacjach ma coraz szersze grono fanów. 
Audio
  • Monster Hunter World. Na czym polega fenomen tej gry? (Strefa gamingu/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: REDPIXEL.PL/Shutterstock.com

Monster Hunter World wydane w 2018 roku RPG, osadzone w klimatach fantasy na początku swojego istnienia borykało się z licznymi problemami technicznymi. Wysokie wymagania sprzętowe, problemy z optymalizacją oraz balansem to raptem kilka przykładów.

Capcom nie porzucił jednak swojego projektu i za sprawą licznych aktualizacji oraz dodatku zagwarantowali swojej grze bardzo duże zainteresowanie. Śmało można powiedzieć, że przeżywa swoją drugą młodość. - Dodatek do gry, który został niedawno wydany to pełny expansion pack, w tym masa darmowego kontentu. Było to świetne posunięcie ze strony producentów - komentował Bartek "Bart" Jakubczyk.

Gra przez długi czas popularna była głównie w Azji, dopiero, kiedy trafiła na PC jej popularność w Europie ogromnie wzrosła. Jak przystało na klasyczne japońskie RPG akcji fabuła oparta jest na polowaniu. Polujemy na potwory, ale nie te z mrocznych koszmarów, ale przypominające raczej dinopodobne stworzenia. Na czym polega polowanie? Zupełnie jak w realnym świecie, w grze zaczynamy od dobrego przygotowania. Musimy być wypoczęci i najedzeni, a każdy posiłek dodaje nam niezbędnej energii. Kolejnym krokiem jest wytropienie potwora, które polega m.in. na odnalezieniu jego śladów. Kiedy do niego dotrzemy, zaczyna się walka, która jest kwintesencją polowania.

- To jedna z gier, która opiera się na grindzie. Złożoność gry, jak wyjaśniał Arek "Zabuzerski" Karwacki polega na zdobywaniu ekiwpunku, a to z kolei wymaga zaangażowania i czasu gracza. - Tu jeden element buduje się z wielu innych. Zebranie ich wymaga czasu - dodawał. 

Jakim orężem dysponuje postać i jak wykorzystywać go w walce? O tym opowiadali goście Łukasza Chmiela.

***

W programie także tradycyjnie Mateusz Kulik przygotował kalendarium gracza. 

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Goście: Bartek "Bart" Jakubczyk, Arek "Zabuzerski" Karwacki

Data emisji: 17.05.2020

Godzina emisji: 12.08

ac/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koniec "CD Action". Co dalej z innymi pismami?

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2020 11:37
Kiedy internet obiegła informacja, że pracownicy "CD-Action" otrzymali wypowiedzenia, graczom trudno było w to uwierzyć.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gra "Pomroka" - stworzona w izolacji, byś został w domu

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 10:22
Polski duet No joy boys za grę "Pomroka" otrzymał nagrodę w konkursie Fundacja Indie Games Polska od Digital Dragons. Gierka jest dostępna online i została zrealizowana w ramach projektu "Zostań w domu i rób gry!".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Dying Light 2" - premiera dopiero w przyszłym roku?

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 11:21
Niepokojące doniesienia w sprawie "Dying Light 2" pojawiły się w internecie. Jeden z serwisów o grach komputerowych, powołując się na wypowiedzi pracowników Techlandu informuje, że premiera polskiej superprodukcji może zostać przesunięta na przyszły rok.
rozwiń zwiń