Polskie Radio Dzieciom

"Wizja przeszłości" – technologiczna podróż do historii

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2023 12:14
Chcąc udowodnić, że interdyscyplinarność to dobry sposób na edukację w obszarze sztuki, Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju zaprasza młodzież z całej Polski do udziału w konkursie na 30-sekundowy spot promujący polską kulturę. Zgłoszenia można przesyłać do 26 października poprzez formularz online.
Wizja przeszłości  technologiczna podróż do historii. Patronat mdialny Polskie Radio Dzieciom
"Wizja przeszłości" – technologiczna podróż do historii. Patronat mdialny Polskie Radio DzieciomFoto: mat. pras.

Weź udział w konkursie na spot filmowy promujący polską kulturę!

Konkurs na spot odbywa się w ramach projektu "Wizja przeszłości", a jego celem jest wyłonienie najlepszych młodych twórców filmowych, których zainteresowania i pasje skupiają się wokół łączenia sztuki filmowej z technologiami immersyjnymi. Swoje prace mogą nadsyłać młodzi ludzie z całej Polski. Spośród wszystkich zgłoszonych i zaprezentowanych prac jury konkursu wybierze trzy najlepsze w każdej z trzech następujących kategorii wiekowych: 10-12, 12-14 i 14-17 lat. 

Chcemy zaktywizować młodych ludzi i namówić ich do bycia twórcami kultury, a nie tylko biernymi odbiorcami. Mamy nadzieję wspierać kreatywności, ale też pomóc przyszłym filmowcom w szlifowaniu warsztatu. Prace konkursowe oceni gremium składające się ekspertów, a najważniejszymi kryteriami, które jury weźmie pod uwagę będą oryginalność pomysłu, promocja polskiej kultury, immersyjność, poziom wykonania oraz wartość artystyczna. – mówi Zbigniew Bujak, ekspert merytoryczny CDT. 

Warsztaty filmowe dla przyszłych twórców 

Każdego młodego filmowca, który zdecyduje się wziąć udział w konkursie, ale jeszcze chciałby doszlifować swoje umiejętności, Fundacja PFR zaprasza na cykl filmów szkoleniowych, dostępnych na kanale YouTube CDT. To ponad 250 minut skondensowanej dawki wiedzy na temat kinematografii i praktyczne wskazówki techniczne – idealne zarówno dla początkujących, jak i osób bardziej zaawansowanych, które chciałyby uzupełnić tudzież odświeżyć wiedzę filmową. Z webinarów uczestnicy nauczą się podstaw sztuki filmowej i znajdą inspirację do swoich prac kinematograficznych.  

Ekspert-filmowiec – Krzysztof Rymsza – zgłębia tajniki branży kinematograficznej, podstaw scenariopisarstwa, prowadzenia prób i reżyserii na planie filmowym, czy rodzajów kadrów, planów, oświetlenia, udźwiękowienia, etapów postprodukcji i podstaw teoretycznych montażu. Podpowiada czym jest oś kontaktu, czy do rozpoczęcia kariery potrzebna jest szkoła filmowa, zadania reżysera, jak analizować scenariusze, dobierać ekipę filmową, poszukiwać aktorów oraz czym różni się scenopis od storyboardów. To tylko część tematów poruszanych podczas webinarów, dlatego odkryj krok po kroku kulisy pracy w branży filmowej już teraz.  

"Wizja przeszłości" to interdyscyplinarny projekt STEAM stworzony przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju i Centralny Dom Technologii. Wykorzystuje on technologię wirtualnej rzeczywistości, łączy edukację historyczną, kulturalną i patriotyczną. Na projekt składa się kilka elementów: warsztaty dla uczniów z wykorzystaniem gogli VR, szkolenia dla nauczycieli z narzędzi technologicznych oraz działania aktywizujące młodych ludzi. Tematyka zajęć obejmuje okres dwudziestolecie międzywojennego w Polsce, zapoznając uczestników z historią transatlantyku MS "Piłsudski" oraz nurtem sztuki art déco. 

Więcej na temat projektu "Wizja przeszłości" i konkursu filmowego znajduje się na stronie: https://fundacjapfr.pl/wizja-przeszlosci.html

Projekt wspiera grono partnerów merytorycznych, którzy dbają o to, aby przekazywana wiedza była aktualna i inspirowała do kolejnych działań edukacyjnych oraz poszukiwań na styku technologii i kultury. Patronat nad projektem "Wizja przeszłości" objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Kultury. Partnerami merytorycznymi zostali: Centralny Dom Technologii, Koncept Kultura, Urząd Patentowy RP, Centrum Archiwistyki Społecznej i Ei System. Patronat medialny objęły redakcje Głosu Nauczycielskiego oraz Polskie Radio Dzieciom. 

Projekt "Wizja przeszłości" dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Patronem medialnym projektu "Wizja przeszłości" jest Polskie Radio Dzieciom.


Zobacz także
Czytaj także

30. edycja Akcji Sprzątanie Świata. W PRD rozmowa z Eweliną Flintą - ambasadorską

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2023 08:00
22 kwietnia, podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi, Fundacja Nasza Ziemia po raz 30. zainaugurowała największą polską akcję ekologiczną Sprzątanie świata. Podobnie jak w ubiegłych latach plakat promujący Akcję zaprojektował wybitny artysta grafik Andrzej Pągowski. Hasło przewodnie jubileuszowej edycji brzmi: "Sprzątanie świata łączy ludzi". Patronem medialnym akcji jest Polskie Radio Dzieciom. Ambasadorską akcji jest Ewelina Flinta, która opowiedziała o swoim udziale w akcji podczas rozmowy w audycji "Poranek" w Polskim Radiu Dzieciom. Zapraszamy do jej wysłuchania!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Survival kulturalny. Ogólnopolski konkurs twórczy dla klas

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2023 11:58
Celem konkursu jest zachęcenie dzieci i młodzieży z małych miejscowości do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz aktywizacja do twórczej pracy zbiorowej i integracji grupy. Celem jest także uświadomienie uczestnikom, iż zdobycie umiejętności z zakresu savoir-vivre i kulturalnego zachowania się w bardzo różnych sytuacjach, pozwala na śmiałe i świadome korzystanie z możliwości uczestnictwa w różnorodnej ofercie kulturalnej, również tej postrzeganej jako wysoka, wpływa na podniesienie poczucia kompetencji towarzyskiego obycia oraz przygotuje do podjęcia nawet najbardziej wymagających zadań społecznych.
rozwiń zwiń