X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Filmowe przeboje Bryana Adamsa

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2011 00:00
Choć kanadyjski rockman ma na koncie wiele albumów to milionom ludzi na całym świecie kojarzy się przede wszystkim z trzema piosenkami z filmów, a zwłaszcza z jedną.
Audio

Zapraszamy do serwisu specjalnego "Bryan Adams w Polsce"

 

Romantyczna ballada "(Everything I Do) I Do it for You", napisana przez Michaela Kamena i Roberta Lange'a do filmu "Robin Hood: Książę złodziei", a następnie miłośnie wychrypiana przez Adamsa to prawdopodobnie najbardziej znany i oczekiwany koncertowy utwór z repertuaru Kanadyjczyka. Piosenka była wielkim światowym hitem w 1991 roku, podbiła większość radiowych list przebojów, w tym nobliwą brytyjską UK Charts, z której szczytu nie schodziła przez rekordowe 16 tygodni. Rok później utwór uhonorowano nagrodą Grammy dla najlepszej piosenki filmowej i telewizyjnej. Pomimo tych sukcesów niektórzy krytycy twierdzą, iż odegrała ona ambiwalentną rolę w karierze rockmana.

- Robin Hood jest dla Bryana Adams prawdziwym przekleństwem – uważa dziennikarz Trójki Piotr Metz. - Z jednej strony przyniósł mu ogromną fortunę i zaowocował parokrotnymi zamówieniami na muzykę do filmów, z drugiej zaważył na jego postrzeganiu jako muzyka. Myślę, że skoro 50% ludzi na świecie kojarzy Adamsa właśnie z tym utworem, a on starał się być postrzegany jako rockman w skórzanej kurtce to jest tu pewien konflikt interesów i problem. Z jednej strony ta piosenka dała mu niezależność finansową, z drugiej strony do końca życia będzie już żył z naklejką Roobin Hooda.

Jednym z efektów oszałamiającego sukcesu "I Do it for You" było powtórzenie patentu z Adamsem w kolejnym klasyku literatury przygodowej przeniesionym na duży ekran. W 1993 roku, sprawdzony duet Kamen/Lange, przy skromnym współudziale kompozytorskim Adamsa, napisał kolejny przebój tym razem do filmu "Trzej Muszkieterowie". W utworze "All for Love" w rolę piosenkowych Atosa, Portosa i Aramisa, oprócz Adamsa, wcieliło się dwóch innych herosów ze świata pop rocka: Rod Stewart i Sting. Utwór powtórzył sukces piosenki z filmu o Robin Hoodzie i przejechał się po pierwszych miejscach większości zachodnich list przebojów.

Wielką trójcę filmowych przebojów Bryana Adamsa dopełnia piosenka "Have You Ever Really Loved a Woman?" napisana do filmu "Don Juan DeMarco" z 1995 roku. Utwór po raz kolejny wyszedł spod palców niezawodnych Kamena i Lange'a, którzy po profesorsku opanowali umiejętność komponowania miłosnych ballad i wykorzystywania potencjału tkwiącego w seksownym głosie Adamsa. Swoje trzy grosze do tej inspirowanej hiszpańską muzyką flamenco piosenki dołożył mistrz gitary Paco de Lucia, który wygrał pamiętne solo na akustyku. Utwór będący instruktażem jak należy obchodzić się z kobietami przyniósł Adamsowi, jako współkompozytorowi piosenki, drugą nominację do Oscara, dozgonną miłość płci pięknej, ale przede wszystkim zadecydował o tym, iż jego głos i twarz stały się jednym z symboli muzyki w pierwszej połowie lat 90.

W pewnym sensie utwór ten jest ostatnim wielkim przebojem Kanadyjczyka. Późniejsze dokonania, takie jak wspólny utwór z Barbrą Streisand do filmu "Miłość ma dwie twarze" z 1996, czy współpraca z wokalistką Spice Girls Melanie C w piosence "When You're Gone" nie poruszyły masowej wyobraźni na taką skalę, jak piosenki towarzyszące wielkim filmowym miłościom z czasów łuku, płaszcza i szpady.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Bryan Adams: na płytach, koncertach i znaczkach pocztowych

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2011 10:00
Krótkie kalendarium kariery Bryana Adamsa. Mniej i bardziej istotne fakty na temat uwielbianej w Polsce gwiazdy pop-rocka, która 13 czerwca wystąpi w Rybniku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marek Niedźwiecki, Bryan Adams i jego... mama (wideo)

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2011 00:00
Jeden z najważniejszych artystów ostatniego dwudziestolecia - tak o Bryanie Adamsie mówi Marek Niedźwiecki. Przypominamy archiwalny, przeprowadzony w 1996 roku, wywiad z kanadyjskim muzykiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chłopak z gitarą, czyli Bryan Adams akustycznie (wideo)

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2011 00:00
Przed swoim polskim koncertem wybitny kanadyjski muzyki opowiada o niezwykłym pomyśle albumu oraz trasy koncertowej "Bare Bones".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sceniczny żywot Bryana (wideo)

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2011 00:00
Przed koncertem w Rybniku zobacz, co Bryan Adams potrafi uczynić przy użyciu swojego głosu oraz akustycznej gitary.
rozwiń zwiń