X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Plakacista Cieślewicz i życie podzielone na pół

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2016 15:00
W styczniu minęło 20 lat od śmierci wybitnego grafika Romana Cieślewicza. - Jego życie było podzielone równo na dwie części: 33 lata w Polsce i 33 lata w Paryżu - mówi Zdzisław Schubert, kurator i przyjaciel artysty.
Audio
  • Eksperci o twórczości plakacisty Romana Cieślewicza w Polsce i we Francji (Notatnik Dwójki)
Roman Cieślewicz w domu-pracowni w Paryżu, 1972 r.
Roman Cieślewicz w domu-pracowni w Paryżu, 1972 r.Foto: PAP/Maciej Musiał/archiwum rodzinne

Roman Cieślewicz, urodzony w 1930 roku we Lwowie, w latach 1959-1963 był dyrektorem artystycznym miesięcznika "Ty i ja", do dziś uznawanego za wzór projektowania graficznego. Poza tym stworzył dziesiątki plakatów społecznych, filmowych i teatralnych.

- Cieślewicz miał znakomitą końcówkę polskiego okresu, to było apogeum polskiej szkoły plakatu, tutaj odegrał bardzo ważną rolę, szczególnie serią plakatów dla opery warszawskiej. Przeszedł tam samego siebie, to była eksplozja barokowych form - wspomina Schubert.

W 1963 roku wraz z żoną, rzeźbiarką Aliną Szapocznikow, wyjechał na stałe do Paryża. Tam spędził resztę życia. W latach 60. był szefem artystycznym "Elle", współpracował też z "Vogue". Podczas audycji Mariusz Knorowski z Muzeum Plakatu w Wilanowie opowiedział o tajemniczych drzwiach z pracowni Cieślewicza, które z pewnego powodu stały się obiektem kultowym.

***

Temat audycji: "Notatnik Dwójki"

Prowadzi: Dawid Dziedziczak

Goście: Anna Grabowska-Konwent (Muzeum Narodowe w Poznaniu), Zdzisław Schubert (kurator i przyjaciel artysty) oraz Mariusz Knorowski (kustosz Muzeum Plakatu w Wilanowie)

Data emisji: 2.02.2016

Godzina emisji: 13.00

mg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dama z gronostajem pod opieką polskiego ministra

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2015 09:00
Słynne dzieło Leonarda da Vinci trafi na Listę Skarbów Dziedzictwa zawierającej szczególnie chronione obiekty kultury, nie tylko polskiej. Czy "Dama" potrzebuje szczególnej ochrony?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Vermeer. Geniusz, który utonął w długach...

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2015 12:00
Nie zachowały się prawie żadne dokumenty dotyczące życia XVII-wiecznego holenderskiego mistrza poza... licznymi kwitami pożyczkowymi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Poczułam się zmęczona pokazywaniem twarzy". Malarstwo Ewy Juszkiewicz

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2015 11:00
- Portretem interesowałam się od zawsze. W pewnym momencie jednak zaczęłam szukać sposobów na przełamanie schematów przedstawiania twarzy – mówiła laureatka tegorocznego Kompasu Młodej Sztuki.
rozwiń zwiń