X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Prowokacyjny, tajemniczy kształt

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2013 10:39
W "Notatniku Dwójki" spotkaliśmy się z Krzysztofem M. Bednarskim. Ceniony rzeźbiarz opowiedział o swoim najsłynniejszym projekcie, pokazywanym właśnie w Warszawie.
Audio
Krzysztof M. Bednarski, Moby Dick  Sekcja, 2008 brąz, patyna czarna
Krzysztof M. Bednarski, Moby Dick — Sekcja, 2008 brąz, patyna czarna Foto: dzięki uprzejmości Galerii aTak

W Galerii aTAK można oglądać wystawę jego prac. Bednarski - absolwent warszawskiej ASP, zdobywający doświadczenie pod okiem profesora Jerzego Jarnuszkiewicza, jednocześnie związany z Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego - to artysta od lat zajmujący się zagadnieniami dla rzeźby najistotniejszymi. Jest autorem wybitnych pomników, przestrzennych instalacji, wreszcie rzeźbiarskich cykli. Artysta od lat mieszka na stałe w Rzymie i jednocześnie  aktywnie uczestniczy w polskim życiu artystycznym.
"W 1987 roku stworzył niezwykłą rzeźbę - 'Moby Dick', czyli '16 wycinków na nieskończoność', która  stała się swego rodzaju manifestem artystycznym drugiej polowy lat osiemdziesiątych. Poetyckim obrazem pogoni za nieosiągalnym, kosmicznym symbolem uniwersalnego porządku, rzeźbiarską i intelektualną prowokacją. Ta praca, dziś w stałej kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, przyniosła Bednarskiemu szerokie uznanie i ugruntowała jego pozycję w świecie. "Moby Dick" jest szczególnym modelem przestrzeni, na którym artysta wielokrotnie dokonywał daleko idących przekształceń, każdorazowo kreując go od nowa. Rzeźba stała się początkiem całego, rozłożonego na lata cyklu, w którym Bednarski dokonywał transformacji motywu łodzi - lewiatana, badał wynikające z nich relacje przestrzenne i znaczeniowe" - pisze profesor Waldemar Baraniewski, kurator wystawy.
Zapraszam do wysłuchania opowieści o rzeźbiarzu i jego historii "Moby Dicka". W audycji wystąpili artysta oraz towarzyszący jego twórczości od lat profesor Waldemar Baraniewski.
Audycję zrealizowała Aleksandra Łapkiewicz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

30 lat temu wystawiła się Gruppa

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2013 13:18
Mija 30. rocznica pierwszej wystawy słynnej grupy artystycznej Gruppa. Z tej okazji w Dwójce spotkanie z jej członkami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

30-lecie Gruppy: malarze "krzyczących" obrazów

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2013 08:00
Byli jedną z najważniejszych formacji w polskiej sztuce lat 80. - To było fajne. Naprawdę. Byliśmy w centrum wydarzeń na własne życzenie - mówi Gruppa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kontrowersyjna sztuka nie wystarczy. Artystami rządzi PR

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2013 07:32
Jakie znaczenie dla artystów mają ich relacje z krytykami? - Istnieje problem PR-u we współczesnej sztuce i nie zawsze korzystnego wpływu na promocję sztuki. Czasami jest to manipulowanie pewnymi wartościami i o tym trzeba sobie powiedzieć - mówi Piotr Sarzyński z "Polityki".
rozwiń zwiń