X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Matisse i João Pires. Mistrzowie Pavla Kolesnikova

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2017 18:38
- Nie zamykam się w świecie muzyki. Inspiruje mnie też sztuka, fotografia i literatura - mówił w Dwójce młody rosyjski pianista, który wystąpił na festiwalu w Dusznikach-Zdroju.
Audio
  • Pavel Kolesnikov o swoich mistrzach. Rozmawiała Anna Skulska (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
  • Marta Sosińska i Elżbieta Tarnawska o występie Pavla Kolesnikova w Dusznikach-Zdroju i atmosferze dusznickiego festiwalu. Rozmawia Róża Światczyńska (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
Pavel Kolesnikov
Pavel KolesnikovFoto: Eva Vermandel/materiały promocyjne

Pavel Kolesnikov wspominał w Dwójce swoje początki w rosyjskim konserwatorium, ale też przebieg całej ścieżki artystycznej, na której znalazły się takie nazwiska jak Norma Fisher czy Maria João Pires. - Do Londynu wyjechałem, żeby oderwać się od rosyjskiej szkoły muzycznej. Podczas kursów u Normy Fischer przekonałem się, że Anglicy mają zupełnie inne podejście do dźwięku i interpretacji niż Rosjanie. Z kolei spotkania z Marią João Pires miały silny wymiar duchowy, dużo rozmawialiśmy, ale też graliśmy na cztery ręce.

Rosyjski muzyk mówił, że do sztuki ma podejście holistyczne i nie dzieli jej na okresy ani gatunki. Na jego grę wpływ mają zarówno stare nagrania Dinu Lipattiego, jak i malarstwo Henriego Mattisa, czy też fotografie Wolfganga Tillmansa.

Pavel Kolesnikov wspominał także swój pierwszy kontakt z Chopinem i zmianę swojego stosunku do Chopinowskich interpretacji Artura Rubinsteina. W audycji pianista z wyraźną niechęcią odniósł się do idei konkursów pianistycznych wskazując, że są lepsze sposoby na zrobienie kariery w tej branży.

***

Rozmawiała: Anna Skulska

Gość: Pavel Kolesnikov (pianista)

Data emisji: 7.08.2017

Godzina emisji: 17.05

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"To był taki terrorysta". Włoski mistrz Lidii Grychtołówny

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2017 13:00
– Wszystko musiało być tak, jak on sobie wyobraża. Reżim był jak w wojsku – wspominała prof. Lidia Grychtołówna słynnego Artura Benedettiego Michelangelego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sto lat niepodległości z Chopinem na starym fortepianie

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2017 19:18
- To wydarzenie bezprecedensowe - mówiła dyrektor Dwójki Małgorzata Małaszko, zapowiadając pierwszy Międzynarodowy Konkurs Chopinowski na Instrumentach Historycznych.
rozwiń zwiń