X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Muzyka organowa według Jerzego Gołosa

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2019 11:37
W "Rozmowach po zmroku" wspominaliśmy postać Jerzego Gołosa - polskiego muzykologa, organologa, profesora dr. hab. nauk humanistycznych.
Audio
  • Muzyka organowa według Jerzego Gołosa (Rozmowy po zmroku/Dwójka)
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: jameslee/Pixabay.com

Jerzy Gołos był w latach 1962-64 wykładowcą języka i literatury rosyjskiej w City University of New York, gdzie w latach 1973-76 kierował ośrodkiem ikonografii muzyki oraz był konsultantem RILM. Zajmował się śpiewami liturgicznymi staroobrzędowców rosyjskich, prowadząc badania i nagrania terenowe na Alasce. Współpracował z Ośrodkiem Dokumentacji Zabytków w Warszawie, był rzeczoznawcą Ministerstwa Kultury i Sztuki w tym zakresie. Wiele lat wykładał w Katedrze Muzykologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (w latach 1978-99 Akademia Teologiczna Katolicka) oraz w warszawskiej Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), gdzie pełnił funkcję kierownika Katedry Teorii Muzyki. Opublikował szereg prac poświęconych tematyce organów, ich historii, budowie i zabytkach.

W audycji o profesorze i jego pracy opowiedzieli organiści Jan Szypowski i Andrzej Szadejko, oraz jego współpracownicy: Agnieszka Kasprzak, Ewa Damentka, Urszula Zielińska i Marek Konopka.

***

Tytuł audycji: Rozmowy po zmroku 

Prowadziła: Beata Stylińska

Data emisji: 14.03.2019

Godzina emisji: 22.00

jp/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Garrick Ohlsson: Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 12:36
- Partia fortepianu w tym Koncercie jest wirtuozowska, a orkiestra musi się naprawdę pilnować, żeby nie wpaść w zastawione przez kompozytora pułapki. Utwór jednak błyskawicznie wpada w ucho i stanowi dla słuchacza świetną rozrywkę. Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin –  obaj pisali tak wspaniałe melodie, że czasem ich kompozycje oskarżane były o to, że nie są wystarczająco wyrafinowane - mówił w Dwójce pianista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

550 koncertów Vivaldiego, czyli uwodzenie stylem

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2019 11:49
- Gdyby teraz wskrzesić Vivaldiego, byłby bardzo zaskoczony swoją popularnością, no i oczywiście bardzo zadowolony - mówił Alessandro Tampieri, który poprowadził piątkowy (8.03) koncert znakomitej Accademii Bizantina.
rozwiń zwiń