X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Kelner nie powinien pytać, czy jedzenie nam smakowało"

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 17:40
- Chcieliśmy wskrzesić słowo "gościnność". Bo ona jest w nas, Polakach. Często jednak bywa tak, że wychodząc z domu zapominamy o niej. A chodzi o to, żeby gościnność mieć ciągle w sobie, dzielić się nią, a już w restauracji jest to szczególnie ważne - mówili Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, współautorzy książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii".
Audio
  • Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski o sztuce dobrej obsługi w gastronomii (Droga przez mąkę/Dwójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Africa Studio/Shutterstock

kelner pixabay 1200.jpg
Pierwsze prawo restauracji: nie zadzieraj z kelnerem

Ten podręcznik obsługi, podejścia do gościa, jest wprawdzie adresowany do profesjonalistów z branży gastronomicznej, ale doskonale nadaje się także do czytania dla wszystkich tych, którzy są przez branżę gastronomiczna karmieni i obsługiwani. Mimo, że autorzy nazywają kelnera "specjalistą ds. sprzedaży" i promują aktywną sprzedaż, absolutnie nie stoi to w sprzeczności z interesem klientów. - Uważamy, że w sprzedaży chodzi o proponowanie tego, czego gość by chciał, a nie tego, co my chcielibyśmy mu sprzedać - tłumaczyła Patrycja Siwiec.

Z książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii" dla przedstawiciel branży gastronomicznej płynie rada, że kluczem do sukcesu jest szkolenie i kontrola. - W każdej branży należy się doskonalić, i gastronomia nie jest tutaj wyjątkiem. To jest rola menadżera, żeby to zorganizować, wytyczyć ścieżki działania, a później to wdrażać. A częścią wdrażania jest również kontrola. Trzeba ufać, ale i kontrolować, do momentu aż wszystko jest wykonane zgodnie z wytycznymi. Dlatego standardy serwisu trzeba rozpisać. To jest rola menadżera - podkreślał Adam Pawłowski.

Dlaczego po skończonym posiłku kelner nie powinien pytać "Czy smakowało?"? Jakie inne błędy wytykają obsłudze w restauracjach autorzy poradnika? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Droga przez mąkę

Prowadzi: Łukasz Modelski

Goście: Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski (współautorzy książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii")

Data emisji: 10.03.2018

Godzina emisji: 12.00

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pierwsze prawo restauracji: nie zadzieraj z kelnerem

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2016 14:00
– Niezbyt dobrze jest podpaść komuś, kto nas karmi – mówił Jakub Milszewski, współautor książki "Gastrobanda. Wszystko, co powinieneś wiedzieć zanim wyjdziesz coś zjeść".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Noma. Słynna kopenhaska restauracja w wersji 2.0

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2018 13:23
- Tak jak Noma była o kuchni ultralokalnej, tak Noma 2.0 jest o składnikach całej Skandynawii - mówiła w Dwójce dziennikarka kulinarna Małgorzata Minta, która odwiedziła nową siedzibę jednej z najsłynniejszych restauracji na świecie.
rozwiń zwiń