X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Francja zachwycona polską muzyką barokową

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2015 16:00
- Kompozycje Mikołaja Zieleńskiego są fantastyczne! Bardzo przypominają dzieła mistrzów "szkoły weneckiej" - zachwycała się Judith Pacquier z zespołu Les Traversées Baroques.
Audio
  • Francja zachwycona polską muzyką barokową (Dawno niedawno/Dwójka)
Okładka płyty Ortus de Polonia (nagranej wspólnie z zespołem Fiori Musicali) - drugiego albumu z muzyką polskiego baroku w dorobku  Les Traverses Baroques. Wcześniej ukazała się płyta Virgo Prudentissima z utworami Marcina Mielczewskiego
Okładka płyty "Ortus de Polonia" (nagranej wspólnie z zespołem Fiori Musicali) - drugiego albumu z muzyką polskiego baroku w dorobku Les Traversées Baroques. Wcześniej ukazała się płyta "Virgo Prudentissima" z utworami Marcina MielczewskiegoFoto: materiały promocyjne

Na przełomie XVI i XVII wieku Wenecja stanowiła jeden z najważniejszych ośrodków muzyki europejskiej. To tam w 1611 roku Mikołaj Zieleński opublikował swój Zbiór Ofertoriów i Komunii. Porównanie jego muzyki do dokonań Andrei i Giovanniego Gabrielich to wielki komplet dla kultury polskiego baroku.

Zwłaszcza w ustach Judith Pacquier, która poznała twórczość Zieleńskiego, nagrywając album "Ortus de Polonia". - Kilka osób z radia France Musique uznało, że płyta jest świetna. 20 marca zostanie jej poświęcona specjalna audycja. Natomiast 21, w Dniu Specjalnym Euroradia poświęconym muzyce dawnej, muzyka Zieleńskiego będzie prezentowana w wielu innych programach - powiedziała szefowa zespołu Les Traversees Baroques.

Judith Pacquier wyjaśniła także, jak na podstawie partytur polskiego kompozytora można dowieść, że faktycznie podróżował od do Włoch.

***

Przygotowała: Magdalena Łoś
Gość:
Judith Pacquier (szefowa zespołu Les Traversees Baroques)
Data emisji:
18.02.2015
Godzina emisji:
10.00

Materiał wyemitowany został w audycji "Dawno niedawno".

mm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy opera barokowa nas zbawi?

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2014 22:00
- We Francji muzyka barokowa stała się lekarstwem na głęboki kryzys wokalistyki - mówił w Dwójce krytyk Piotr Kamiński. A co z Polską?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Andrzej Morsztyn - frywolny wieszcz baroku

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2016 06:03
Liryka Morsztyna jest finezyjnym flirtem bez większego sentymentu, a celność jego fraszek jest niezrównana. Julian Krzyżanowski pisał, że cechuje je jaskrawy erotyzm, niejednokrotnie wyuzdany, ale szelmowsko dowcipny. Aleksander Brückner, że zmysłowość i lubieżność rozpasały się w nich do naga.
rozwiń zwiń