X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Konstantin Bogomołow: ideałem jest naga scena

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2016 19:20
- Dla mnie spektakl nie odbywa się na scenie, ale w umysłach widzów - mówił w Dwójce reżyser nazywany ikoną rosyjskiego teatru.
Audio
  • Konstantin Bogomołow o swoim teatrze (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Konstantin Bogomołow podczas próby medialnej Lodu według Władimira Sorokina
Konstantin Bogomołow podczas próby medialnej "Lodu" według Władimira SorokinaFoto: PAP/Jakub Kamiński

Na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku Konstatnin Bogomołow pokazał swoje wielkoformatowe przedstawienie "Lear. Komedia", a ostatnio wystawia swoje sztuki na naszych narodowych scenach. W rozmowie z Moniką Pilch tłumaczył, dlaczego wymaga od swoich aktorów, by wypowiadali teksty bez emocji: - Aktorzy posługują się kalkami brzmieniowymi. Używają słów z określoną manierą. Zabijają w ten sposób tekst, a mi zależy, żeby go chronić - mówił.

Takie podejście reżysera wynika z idei, według której emocji nie powinno się odgrywać na scenie, widz powinien je poczuć w sobie. - Moim celem jest stworzenie otwartej struktury, którą można by wypełnić różnymi opiniami i emocjami. Te pomysły powinny być udziałem nie aktorów, ale tych, którzy ich oglądają - dodał.

Jednocześnie Konstatnin Bogomołow zauważył, że nie wszystkie jego przedstawienia prezentowane są w ascetyczny sposób. Reżyser wyjaśnił z czego wynika zmienność jego teatralnego języka.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi:  Monika Pilch

Gość: Konstantin Bogomołow (reżyser teatralny)

Data emisji: 20.04.2016

Godzina emisji: 18.00

bch/kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Najwspanialsze okazy teatralnych motyli

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2016 10:50
– Pomysł przyszedł nam do głowy, gdy szukaliśmy sposobu na wybór artystów, którzy będą z nami współpracowali – mówiła Joanna Nawrocka, dyrektor Teatru Ochoty, o konkursie "Polowanie na motyle".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowy Teatr. Spektakle z prawdziwą Warszawą w tle

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2016 18:00
- Drzewa przyjechały aż ze Szczecina, to są lipy. Planujemy też ule, a na dachach maty, na których też będą roślinki - mówiła o otoczeniu nowej siedziby Nowego Teatru w Warszawie projektantka Małgorzata Szczęśniak.
rozwiń zwiń