X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Trudne czasy dla polskich instytucji muzycznych. Jak je ratować?

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2017 19:00
- Jeżeli gram "Cyganerię", to każde podniesienie kurtyny kosztuje około 60 tysięcy złotych. Natomiast z mojej widowni mogę mieć wpływy na poziomie 20 tysięcy. Do każdego spektaklu dopłacamy więc 40 tysięcy. Skąd je brać? - pytał w Dwójce Warcisław Kunc z Opery Bałtyckiej.
Audio
  • Alicja Węgorzewska, Jan Tomasz Adamus oraz Warcisław Kunc dyskutują o reformach polskich instytucji muzycznych (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Foto: Shutterstock/peych_p

Opera Baltycka1200.JPG
Dyrektor kontra związkowcy. Spór w Operze Bałtyckiej

W Operze Bałtyckiej właśnie podpisano porozumienie z pracownikami w sprawie wyższych zarobków, dzięki czemu zakończono spór trwający od 2014 roku. Wracisław Kunc opowiadał, że to dopiero początek restrukturyzacji w jego instytucji. - Najważniejsze, żeby pracownicy mieli poczucie stabilności i żeby jak najwięcej grać. Niestety w dzisiejszych czasach bardziej opłaca się nie grać. I tu zaczyna się cała gimnastyka finansowa.

Dyrektor Opery Bałtyckiej zwracał uwagę, że opera jest jednym z najdroższych gatunków sztuki i w dzisiejszych czasach permanentnie poszukuje się w niej oszczędności. - Wszystkie teatry operowe na świecie mają deficyty i muszą bardzo dokładnie obracać pieniędzmi.

Przykładem tego może być Warszawska Opera Kameralna, w której dyrektor Alicja Węgorzewska zapowiedziała, że pracę straci tam 104 pracowników spośród 255 zatrudnionych. - Moje przyjście do teatru było przyjściem interwencyjnym. Zadłużenie było na poziomie 3 milionów złotych, do tego zagarnięty fundusz świadczeń socjalnych, niewypłacone "ponadnormówki" za 3 lata, nierozliczony Festiwal Mozartowski. W tej sytuacji zatrudnianie 55 solistów i posiadanie dwóch orkiestr wydaje się absolutnie nierealne - wyjaśniała Alicja Węgorzewska.

Dyrektor WOK dodawała, że obecnie nie ma powodu, by zatrudniać solistów na etatach, ponieważ, ci najlepsi i tak wolą podróżować i zdobywać doświadczenia na różnych scenach. Alicja Węgorzewska mówiła też o tym, jak wyobraża sobie przyszłość Warszawskiej Opery Kameralnej.

W audycji rozmawialiśmy także z Janem Tomaszem Adamusem z Capelli Cracoviensis, któremu w 2011 roku przy protestach części środowiska, zwłaszcza krakowskiego, udało się zreformować ten zespół. Dziś Capella Cacoviensis należy do czołówki europejskich zespołów grających na instrumentach dawnych.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Alicja Węgorzewska z Warszawskiej Opery Kameralnej, Jan Tomasz Adamus z Capelli Cracoviensis oraz Warcisław Kunc z Opery Bałtyckiej

Data emisji: 13.03.2017

Godzina emisji: 18.00

bch/ab

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Uprowadzenie z seraju" - najlepsze z Berlina

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2016 12:00
W audycji "Kto słucha, nie błądzi" nagrania dzieła Mozarta oceniali sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki - prof. Ewa Łętowska, Dorota Kozińska i Piotr Kamiński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mariusz Kwiecień. Poławiacz premier

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2017 17:00
- W życiu artystów często zdarzają się kryzysy, niedyspozycje, czasem ktoś się rozwodzi, czasem ktoś złamie nogę, a czasem po prostu ktoś jest zmęczony zawodem. To zajęcie, które wymaga poświęcenia życia osobistego, zwłaszcza jeśli przygotowuje się nowe role – powiedział w Dwójce wybitny polski baryton.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dyrektor kontra związkowcy. Spór w Operze Bałtyckiej

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2017 20:00
Konflikt w gdańskim teatrze operowym trwa od 2014 r. Choć wciąż podejmowane są rozmowy dyrekcji Opery Bałtyckiej ze związkowcami, spór co pewien czas zaostrza się. Czy uda się go zażegnać?
rozwiń zwiń