X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Od Pitagorasa do Toma Waitsa. Strój naturalny

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2016 11:00
Niewiele nurtów teorii muzyki XX wieku przyniosło tak piękne i zmysłowe brzmieniowe efekty, jak strój naturalny.
Audio
  • Od Pitagorasa do Toma Waitsa. Strój naturalny (Bariera dźwięku/Dwójka)
Nie wszyscy fani słynnego amerykańskiego pieśniarza Toma Waitsa wiedzą o jego fascynacji strojem naturalnym
Nie wszyscy fani słynnego amerykańskiego pieśniarza Toma Waitsa wiedzą o jego fascynacji strojem naturalnymFoto: PAP/EPA/ROBERT VOS

Wychowani na fortepianowych harmoniach ostatnich 250 lat, zapomnieliśmy w Europie, jak cudownie jest pozwolić dźwiękom i współbrzmieniom być sobą. Potrzeba nam było kultury amerykańskiej i upowszechnienia wieloletniej pracy tamtejszych muzyków, z Harrym Partchem na czele, abyśmy dzisiaj mogli cieszyć się tą różnorodnością brzmień. Na czym polega naturalne strojenie instrumentów, czym się różni ono od systemu równomiernie temperowanego, którego symbolem jest koncertowy fortepian i "Das Wohltemperierte Klavier" Bacha (zresztą nie do końca zgodnie z intencjami kompozytora) - to wyjaśnialiśmy w audycji. Słuchaliśmy też niezwykłej muzyki: od Harry'ego Partcha, przez Lou Harrisona, La Monte Younga, po Toma Waitsa. Gościem audycji był muzykolog i krytyk Jan Topolski.

***

Tytuł audycji: Bariera dźwięku

Prowadzą: Adam Suprynowicz

Goście: Jan Topolski (muzykolog)

Data emisji: 22.01.2016

Godzina emisji: 22.00

mm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Elektroniczny powrót "Bariery dźwięku"

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2015 18:00
Co drugi piątek zapraszamy Państwa do poznawania podstaw współczesnej muzyki, bez których czasem trudno pojąć jej różnorodność i sens.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Elektroniczna archeologia raz jeszcze

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2015 18:00
Zapraszamy na drugą już rozmowę z Tomaszem Biernackim o pionierskich czasach muzyki elektronicznej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przekrocz barierę nowej złożoności

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2015 11:00
Ten nurt muzyki współczesnej opisany został w latach 80., ale już wcześniej był obecny w twórczości brytyjskich kompozytorów - outsiderów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierre Boulez i jego wpływ na muzykę współczesną

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2016 14:36
W "Barierze dźwięku" wspominaliśmy zmarłego 5 stycznia Pierre’a Bouleza – znakomitego dyrygenta i kompozytora.
rozwiń zwiń