X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Od euforii do smutku, czyli teatr warszawski po wojnie

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 11:00
- Gdy Warszawa została wyzwolona spod okupacji niemieckiej, artyści powrócili tutaj bardzo szybko. Wielu miało możliwość, by osiedlić się w Łodzi lub innych mniej zniszczonych miastach, ale oni uważali, że to stolica jest ich miejscem i właśnie tutaj chcą być – powiedział dziennikarz Dwójki Tomasz Mościcki.
Audio
  • Tomasz Mościcki o przedwojennym teatrze (Poranek Dwójki)

Jak podkreślił teatrolog wyróżniony Warszawską Premierą Literacką za publikację "Warszawskie sezony teatralne 1944-1949", charakterystyczna dla powojennego teatru euforia szybko jednak uległa przygaszeniu w związku z postępującą kontrolą ze strony nowych władz. 

- Na początku nie wiedziano, jak się dobrać do kultury. Władze na serio zaczęły rozprawiać się z teatrem dopiero w listopadzie 1947 roku. Wtedy to podczas otwarcia radiostacji we Wrocławiu prezydent Bolesław Bierut wygłosił przemówienie, z którego wynikało że twórcy mają obowiązek wobec narodu i wobec ludzi pracy, którzy go żywią. Stwierdził wówczas również, że twórczość artytystyczna nie dorasta do wyzwań które stawiają nasze czasy – dodał Tomasz Mościcki.

Z nagrania audycji dowiemy się, gdzie przed wojną miał swoją siedzibę Teatr Powszechny, oraz co łączyło teatr 20-lecia wojennego z teatrem konspiracyjnym w latach okupacji.

***

Prowadzi: Piotr Kędziorek

Gość: Tomasz Mościcki (dziennikarz Dwójki, teatrolog)

Data emisji: 3.04.2017

Godzina emisji: 8.05

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

mz/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Praskie Si-Fi". Lewobrzeżne ufoludki na Pradze

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2016 10:00
- Skorzystałyśmy z konwencji science fiction, żeby uciec od formuły dramatu społecznego czy dokumentalnego - mówiła Joanna Wichowska, współtwórczyni spektaklu "Praskie Si-Fi".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Diagnozy Wyspiańskiego a kryzys Europy

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2016 10:00
- Wyspiański był człowiekiem, który żył u progu nowoczesności i wiele z nadchodzących rzeczy przewidywał - mówiła w "Poranku Dwójki" Agata Adamiecka, koordynatorka cyklu "Nikt mnie nie zna. Wyspiański".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak wyglądały początki radiowych słuchowisk?

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 16:00
W audycji mówiliśmy o najstarszych teatralnych fonogramach, a także o pionierach mechanicznej rejestracji radiowego teatru wyobraźni.
rozwiń zwiń