X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Francesco Tristano. Basso continuo i techno

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2016 16:00
- Mój gust nie zmienił się od piątego roku życia - powiedział luksemburski pianista i kompozytor, który słynie z eklektycznych zainteresowań muzycznych.
Audio
  • Rozmowa z Francesco Tristano (Filharmonia Dwójki)
Francesco Tristano
Francesco TristanoFoto: materiały prasowe

Luksemburczyk Francesco Tristano ukończył Julliard School of Music w Nowym Jorku. Wie wszystko o klasycznej interpretacji i z upodobaniem łamie jej zasady. Zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Muzyki Współczesnej w Orléans (2004). Od jego debiutu z Rosyjską Orkiestrą Narodową i Mikhailem Pletnevem grywał z najsłynniejszymi. Ale Nowy Jork otworzył go na muzykę elektroniczną i scenę klubową. Stał się performerem muzycznym, który bez trudu godzi pozornie antagonistyczne style.

Jak sam jednak podkreśla, źródła jego eklektycznej tożsamości muzycznej tkwią w dzieciństwie. - Pod wpływem mamy słuchałem z jednej strony kompozytorów barokowych: Bacha, Vivaldiego czy Telemanna, z drugiej zaś muzyki syntezatorowej: Pink Floyd, Jeana-Michela Jarre'a i Tangerine Dream - opowiadał Francesco Tristano. - W obydwu światach pociągało mnie to samo: rytm i bas. Przecież muzyka klubowa zawiera swego rodzaju basso continuo. To stopa perkusyjna i motyw basowy, który wprowadzają wszystko w ruch - wyjaśnił.

Co ciekawe, nasz gość nie czuje się ani częścią świata muzyki klasycznej, ani uniwersum didżejskiego. Kim więc jest naprawdę?

***

Rozmawiał: Krzysztof Dziuba

Gość: Francesco Tristano (pianista i kompozytor)

Data emisji: 29.05.2016

Godzina emisji: 20.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

materiały prasowe/mm/bch/mv

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Penderecki: Pasję napisałem na skrawku stołu

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2016 13:00
- Chciałem pokazać żonie, na co mnie stać, że potrafię skomponować coś, czego nikt inny napisać nie potrafił - zdradził kulisy powstania przełomowej "Pasji według św. Łukasza" Krzysztof Penderecki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

III Symfonia Góreckiego w wersji ryzykownej

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2016 16:00
W specjalnym wydaniu "Nokturnu" na Wielki Tydzień wysłuchaliśmy - przed premierą płytową! - zupełnie nowej wizji III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego.
rozwiń zwiń