X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Diego Fasolis: "Così fan tutte" niesie smutny przekaz

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2018 07:00
- Muszę przyznać, że nigdy nie postrzegałem tej opery jako komiczną. To już prawie 20 lat, jak nią dyryguję - o arcydziele Mozarta mówił w Dwójce szwajcarski dyrygent.
Audio
  • Z Diego Fasolisem, Federicą Lombardi oraz Francesco Marsiglią rozmawia Milena Gąsienica (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Diego Fasolis
Diego FasolisFoto: Allegorica Opera Management/materiały prasowe

pap Manfred Honeck 1200.jpg
Manfred Honeck o żartach nieszczęśliwego Mahlera

Diego Fasolis poprowadził wykonanie opery "Così fan tutte" w Teatro Regio w Turynie. W rozmowie z Dwójką dyrygent zwrócił uwagę na treści, których można doczytać się pod powierzchnią prostej komedii miłosnej. - Intuicja mi podpowiada, że opera ta stanowi bardzo ważny komentarz dotyczący kondycji społeczeństwa, jego postaw i obyczajów.  Paradoksalnie, ironia czy nawet pogarda nie jest tu wymierzona przeciwko  kobietom, a raczej przeciw mężczyznom, którzy z jednej strony są rozczarowani niewiernością, ale z drugiej zuchwale manifestują swoją męskość. Myślą, że mogą dominować nad kobietami.

Historia prowokacji dwóch młodzieńców, którzy przebrani za Albańczyków testują wierność swoich narzeczonych, zdaniem Diego Fasolisa w wielu miejscach porusza problem płciowej równości. - Pomimo momentu, w którym chór śpiewa, że kobiety przede wszystkim powinny być płodne jak kury, z czym nie jestem w stanie się zgodzić, całościowy wydźwięk opery nie jest seksistowski. "Cosi fan tutte" uświadamia nas o marnej kondycji człowieka i niejako zmusza do zaakceptowania jego natury wraz ze wszystkimi wadami. Co do zaufania z kolei, zaleca obdarzać nim wyłącznie tych, którzy to docenią i tylko, jeśli jest to konieczne.

Z dyrygentem rozmawialiśmy o przekazach Mozarta dla ludzkości zakamuflowanych w jego dziełach.

W audycji rozmawialiśmy także z odtwórcami głównych ról w turyńskiej inscenizacji "Così fan tutte": Federicą Lombardi (Fiordiligi) oraz Francesco Marsiglią (Ferrando).

***

Prowadzi: Milena Gąsienica

Gość: Diego Fasolis (dyrygent), Federica Lombardi i Francesco Marsiglia (śpiewacy)

Data emisji: 5.07.2018

Godzina emisji: 21.40

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Uprowadzenie z seraju" - najlepsze z Berlina

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2016 12:00
W audycji "Kto słucha, nie błądzi" nagrania dzieła Mozarta oceniali sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki - prof. Ewa Łętowska, Dorota Kozińska i Piotr Kamiński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wesela Figara" najlepsze pod batutą Ericha Kleibera

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2017 10:21
"Płytowy Trybunał Dwójki" przesłuchał tym razem słynną operę buffa w 4 aktach Wolfganga Amadeusza Mozarta. Niedoścignione okazało się nagranie dzieła z 1955 r. w wykonaniu m.in. Wiener Staatsopernchor i Wiener Philharmoniker.
rozwiń zwiń