X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Tomasz Konieczny: kocham śpiewać Wagnera

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2018 13:56
- Bayreuth jest dla mnie, jako śpiewaka specjalizującego się w muzyce niemieckiej, miejscem szczególnym. Uwielbiam muzykę Wagnera i jest kilka partii, które wręcz kocham wykonywać – mówił w Dwójce znakomity śpiewak operowy.
Audio
  • Tomasz Konieczny: kocham śpiewać Wagnera (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Tomasz Konieczny
Tomasz KoniecznyFoto: Grzegorz Śledź/PR2

beczala1200_pap.jpg
Polscy śpiewacy w "Lohengrinie"

Z Tomaszem Koniecznym rozmawialiśmy w przerwie transmisji opery "Lohengrin", która  zainaugurowała tegoroczny Festiwal w Bayreuth. W spektaklu, podczas którego wystąpił wraz z Piotrem Beczałą, wcieli się w postać Friedricha von Telramund.

- Występ na tym festiwalu jest dla mnie bardzo ważny, bo dla śpiewaków zajmujących się muzyką niemiecką Bayreuth to rodzaj mekki. Sprawdzamy się w miejscu, które stworzył sam Wagner. On zbudował ten teatr od podstaw z przeznaczeniem dla tych partii swojej muzyki, które są szczególne, cięższe od innych partii operowych - powiedział Tomasz Konieczny.

Opera "Lohengrin" oparta jest na XIII-wiecznej opowieści o rycerzu, który pojawia się na łodzi ciągnionej przez łabędzia, by na ubitej ziemi bronić czci niewinnie oskarżonej dziewicy. Co w jej festiwalowej inscenizacji najbardziej ujęło polskiego artystę?

- W tej operze jesteśmy w świecie fantasy. Od początku bardzo spodobało mi się to, że główni bohaterowie posiadają skrzydła. Jako Telramund w pojedynku z Lohengrinem tracę jedno z nich. Mój bohater skarży się całemu światu, że został pokonany, że jego honor został zniszczony przed boskim sądem. W tej koncepcji przedstawienia, mając jedno złamane skrzydło otrzymuje dodatkowy wyraz. Jest jak upadły anioł -t łumaczył gość Dwójki.

Jak wyglądała współpraca artysty z reżyserem spektaklu? Dlaczego koncepcja fantasy dla opery "Lohengrin" bardzo śpiewakowi odpowiadała? Jaką rolę w jego dotychczasowej karierze artystycznej odegrał dyrygent festiwalowego przedstawienia? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Marcin Majchrowski

Gość: Tomasz Konieczny (śpiewak operowy, bas-baryton)

Data emisji: 25.07.2018

Godzina emisji: 20.00

Rozmowa została wyemitowana w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

mko/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Straszny dwór" Pountneya. Obrazy na plus, orkiestra na minus

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2015 16:00
- To przedstawienie zapowiadało się naprawdę fantastycznie i pierwsze wrażenie, kiedy złota kurtyna się uchyliła, było oszałamiające - recenzował premierę Teatru Wielkiego Opery Narodowej Marcin Majchrowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Arie Farinellego są dla śpiewaczki jak ciężki maraton"

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2017 12:00
Kastrat miał struny głosowe zbliżone do kobiecych, ale płuca mężczyzny. Czy współczesne śpiewaczki mogą osiągnąć podobną siłę, barwę i skalę głosu? - Staramy się śpiewać najlepiej, jak potrafimy, ale nigdy im nie dorównamy – mówiła słynna szwedzka śpiewaczka Ann Hallenberg.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michał Klauza: to był wyjątkowy sezon artystyczny

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2018 10:00
- Dla mnie najważniejsze jest to, że w poprzednim roku wykonaliśmy 37 utworów polskich kompozytorów, a w tym półroczu 18. Nie liczę tych, które zarejestrowaliśmy - mówił w Dwójce dyrektor Polskiej Orkiestry Radiowej.
rozwiń zwiń