Wielecki, Xenakis i inni na finał festiwalu Warszawska Jesień. Transmisja

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2019 14:35
Zapraszamy na transmisję z finałowego wydarzenia warszawskiego święta muzyki współczesnej. W programie m.in. światowa premiera utworu "Anamnesis" Tadeusza Wieleckiego.
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia pełni rolę ambasadora kulturalnego reprezentującego kraj na międzynarodowej scenie artystycznej
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia pełni rolę ambasadora kulturalnego reprezentującego kraj na międzynarodowej scenie artystycznejFoto: Bartek Barczyk/materiały prasowe NOSPR

Tadeusz Wielecki 1200.jpg
Tadeusz Wielecki: jestem typem kompozytora improwizatora, nie architektonika

Program:

Bára Gísladóttir ÓS (premiera polska), Rebecca Saunders Alba (premiera polska), Iannis Xenakis  Jonchaies, Tadeusz Wielecki Anamnesis (premiera światowa, zamówienie festiwalu Warszawska Jesień), Jonathan Harvey …towards a pure land (premiera polska)

Wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Ryan Bancroft, Marco Blaauw – trąbka, Barbara Okoń-Makowska, Przemysław Kunda - reżyseria dźwięku

W przerwie transmisji: rozmowa z dyrygentem Ryanem Bancroftem i trębaczem Marco Blaauwem. Autor: Aleksandra Tykarska.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki 

Prowadził: Marek Zwyrzykowski

Data emisji: 28.09.2019

Godzina emisji: 19.30

bch/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zygmunt Krauze: do komponowania zawsze potrzebuję tematu

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2019 13:10
- Kiedy spojrzę na swoje pierwsze utwory, pisane jeszcze w 1958 roku i dalsze, to można zauważyć, że ta muzyka jest coraz bardziej ekspresyjna, dramatyczna, kanciasta - opowiadał w Dwójce kompozytor, którego utwór zabrzmiał podczas koncertu inaugurującego 62. Festiwal Warszawska Jesień.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Tabakiernik: przy "De Trinitate" to tekst uruchomił muzykę

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2019 15:02
- Zastanawiałem się, gdzie można to zakotwiczyć. Natychmiast pojawił mi się jeden temat, czyli chorał gregoriański. Dla współczesnego kompozytora, tak mi się wydaje, to zawsze straszny problem, co zrobić z tym chorałem, który sam w sobie jest doskonałą muzyką pisaną na chwałę bożą i nic więcej nie potrzeba - mówił gość Dwójki.
rozwiń zwiń