"Penderecki 2.0. Greenwood" na Auksodrone

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2020 13:11
Wiosną tego roku pożegnaliśmy Krzysztofa Pendereckiego - wielkiego kompozytora, którego dzieła nie tylko pamiętać będą następne pokolenia, ale którego wszyscy jeszcze długo będziemy uczyli się poznawać i rozumieć. W tym kontekście w audycji zabrzmiała również muzyka Jonny’ego Greenwooda, gitarzysty Radiohead, który w swych kompozycjach składa hołd polskiemu twórcy.
Krzysztof Penderecki
Krzysztof PendereckiFoto: ANNA KACZMARZ/REPORTER

Program:

Krzysztof Penderecki Chaconne (Polskie Requiem), Sinfonietta nr 2; Jonny Greenwood Setting Up Arrows (z filmu Musimy porozmawiać o Kevinie), Suita z muzyki do filmu Aż poleje się krew, 

wyk: AUKSO - Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, dyr. Marek Moś

***

Na AUKSODRONE zaczniemy zapraszając Państwa na cykl PENDERECKI 2.0, podczas którego zaprezentowane zostaną wybrane dzieła Mistrza. W nieortodoksyjny sposób skonfrontują się z nimi muzycy orkiestry AUKSO oraz goście. Kto, jeśli nie Penderecki, zasługuje na odważne, nowe, eksperymentalne odczytania? 

Współorganizatorami AUKSODRONE są Program 2 Polskiego Radia oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Kuratorem festiwalu jest Filip Berkowicz.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadzili: Jacek Hawryluk i Bartek Chaciński

Data emisji: 6.11.2020

Godzina emisji: 22.00

Jacek Hawryluk (L) i Bartek Chaciński (P) Jacek Hawryluk (L) i Bartek Chaciński (P)
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Hubert Zemler: "Etiuda" Kotońskiego to dzieło kanoniczne

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2019 15:33
- Kompozycja ta jest wzorcem dla każdego twórcy muzyki współczesnej. Perkusja jest tylko zaczynem, a możliwość komponowania utworu przez operowanie na próbce dźwiękowej jest obecnie najpowszechniejszą formą twórczości - mówił w Dwójce znany perkusista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marek Wroniszewski: "Uwertura" Grażyny Bacewicz to utwór bardzo motoryczny

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 10:03
- Dla mnie akurat najważniejszy w "Uwerturze" na orkiestrę symfoniczną jest odpowiedni dobór tempa. Żeby z jednej strony nie przesadzić z szybkością, a z drugiej - nie zrobić tego za wolno, ponieważ wtedy utwór ten staje się troszkę ciężki. Myślę, że to jest właśnie klucz - mówił w Dwójce dyrygent i wicedyrektor Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.
rozwiń zwiń