Actus Humanus: Jakub Józef Orliński i {OH!} Orkiestra Historyczna

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 15:03
Za nami inauguracja Festiwalu Actus Humanus 2020. Była to niepowtarzalna okazja posłuchania i podejrzenia z bliska plejady polskich zespołów instrumentów historycznych. {oh!} Orkiestra Historyczna pod dyrekcją skrzypaczki Martyny Pastuszki wykonała Concerti grossi Charlesa Avisona powstałe na podstawie sonat klawesynowych Domenica Scarlattiego.
{OH} Orkiestra Historyczna
{OH!} Orkiestra HistorycznaFoto: Actus Humanus/materiały prasowe

Program

Charles Avison Concerti grossi (after Scarlatti) (Concerto 1-6) ; George Frideric Handel Stille amare (aria z opery Tolomeo); A dispetto d’un volto ingrato (aria z opery Tamerlano)

{oh!} Orkiestra Historyczna, dyr. Martyna Pastuszka, Jakub Józef Orliński – kontratenor

Transmisja z Festiwal Actus Humanus (Centrum św. Jana)

W trudnym czasie potrzebujemy bliskości i poczucia wspólnoty. Co jednak zrobić, kiedy kontakty fizyczne są tak bardzo utrudnione jak teraz? Tym bardziej zaufać mocy bliskości duchowej, którą daje wspólne przeżywanie piękna. Podczas wyjątkowej edycji festiwalu Actus Humanus posłuchamy najwybitniejszych artystów polskiej sceny muzyki dawnej. Dzięki transmisjom w radiu, medium szczególnej intymności, i w internecie, który daje niemal namacalne wrażenie bycia „tu i teraz”, będziemy mogli poczuć się większą niż zwykle wspólnotą wielbicieli muzyki dawnej.

mat. prasowe

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadziła: Klaudia Baranowska

Data emisji: 4.12.2020

Godzina emisji: 20.00


Czytaj także

Cenčić: na nagraniach kastraci brzmią jak starsze panie

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2016 12:25
- Mamy nagrania kastratów z początku XX wieku. Niestety, zrealizowano je, gdy śpiewacy byli dość wiekowi, mieli około 60 lat - mówił w Dwójce znakomity kontratenor, który wystąpił w koncercie finałowym festiwalu Actus Humanus.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Festiwal Bachowski. Jakub Józef Orliński: wywodzę się ze środowiska chóralnego

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2020 12:32
- Próba wymaga tego, żeby śpiewak zaśpiewał pełnym głosem, żeby ludzie z orkiestry usłyszeli i wiedzieli w ogóle, jak to idzie ze śpiewakiem. A też dla mnie jest to bardzo ważne. Przychodzę z takiego środowiska, gdzie zawsze ważne jest dobrze zaśpiewać, zobaczyć jak w kościele odbija się ten dźwięk - mówił nagradzany w Polsce i na świecie artysta przed występem na XXI Festiwalu Bachowskim w Świdnicy.
rozwiń zwiń