X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sten Sandell: słowa dyrygują moją improwizacją

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2019 09:08
- Mój doktorat dotyczył muzyki wewnątrz języka. Badam, co dzieje się wewnątrz słów nie pod względem znaczeniowym, a raczej na płaszczyźnie brzmieniowej - mówił w Dwójce wybitny szwedzki improwizator.
Audio
  • Wywiad ze szwedzkim pianistą Stenem Sandellem, wybór najciekawszych nagrań muzyki jazzowej i improwizowanej na klawikordzie oraz zestaw nowości wydawniczych (Nokturn/Dwójka)
Okładka płyty Re-portativism II Stena Sandella
Okładka płyty "Re-portativism II" Stena SandellaFoto: materiały prom.

"Sten to stare wikińskie imię, oznaczające kamień" – mówi artysta. "Lubię dźwięki wydobywane za pomocą różnych obiektów, choćby pocierania o siebie dwóch kawałków drewna czy kamieni".

Ze Stenem Sandellen rozmawialiśmy m.in. o historii i współczesności muzyki eksperymentalnej w Szwecji. - W naszym kraju od lat sześćdziesiątych mamy silną tradycję komponowania muzyki z tekstem. Chyba dlatego, że kilku wybitnych poetów stosunkowo wcześnie zainteresowało się muzyką eksperymentalną tworzoną w sztokholmskim Elektronmusikstudion. Szybko włączyli się oni w jego działalność i tworzyli na przykład audycje radiowe tak powstała ta tradycja.

Ponadto w audycji: wybór najciekawszych nagrań muzyki jazzowej i improwizowanej na klawikordzie oraz zestaw nowości wydawniczych (Free Funk Trio Wojciecha Konikiewicza, kwartet Dana Phillipsa z kontrabasistą Krzysztofem Pabianem w składzie i katowicki zespół Ciśnienie).

***

Tytuł audycji: Nokturn 

Prowadzili: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Gość: Sten Sandell (pianista, kompozytor)

Data emisji: 6.03.2019

Godzina emisji: 22.30 

pg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jaimie Branch: ważne, żeby nie traktować siebie zbyt poważnie

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2019 15:11
- Moim zdaniem jest różnica pomiędzy humorem a byciem niepoważnym. To dwie różne rzeczy. Da się pogodzić poczucie humoru z poważnym podejściem - mówiła w Dwójce słynna amerykańska trębaczka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tom Rainey: trzeba pozwolić, aby muzyka sama się działa

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 12:38
- Kiedy myślisz, że powinieneś wywołać jakieś zdarzenie, to nie jest to dobry punkt wyjścia do tworzenia muzyki. Lepiej grać z myślą, że stanowisz tylko część pewnej całości i wszyscy budujemy coś razem - mówił jeden z najważniejszych innowatorów jazzowej perkusji.
rozwiń zwiń