Streetwear - dla tych którzy lubią miejski styl

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2012 14:04
Polski rynek ubrań "streetowych" rozwija się prężnie, ale do Europy jeszcze nam daleko - mówi w Czwórce Kinga Lusińska, organizatorka "Art&Streetwear Festival".
Audio

 Akcja “Need for Street” dopiero w tym roku otrzymała zaszczytne miano festiwalu. – W ubiegłych latach nazywałyśmy tą imprezę "targami", z rozszerzeniem na "wystawę" – opowiada Kinga Lusińska, organizatorka akcji "Need for Street". – W tym roku jednak wystawa jest większa, więc akcja przerodziła się w "Art&Streetwear Festival".

Chodzi, jak powiedziała w Czwórce Lusińska, o ubrania "streetowe", czyli – dosłownie – uliczne. W tym roku światło dzienne ujrzała też "Brandbible", czyli księga, w której organizatorki akcji zebrały polskie "streetowe" marki: limitowana edycja, zawierająca ok. 180 brandów projektantów, inspirujących się przestrzenią miejską.

– To w Polsce już dość duże zjawisko, strasznie dynamiczny rynek – opowiada Lusińska. – Jeszcze dwa lata temu tych firm było niewiele, z roku na rok jest ich coraz więcej. Część zebranych przez nas marek narodziła się już na początku tego roku.

Zdaniem Lusińskiej nowa "Brandbible" to znakomita publikacja dla osób ze "środowiska" i wszystkich zainteresowanych taką modą, a także dla sklepów. – Chcemy dotrzeć także do wydawców, więc mam nadzieję, że skorzystają na tym przeróżne magazyny i inne media – mówi Lusińska.

Według gościa Czwórki, choć polscy właściciele marek zaczynają stawiać pierwsze handlowe kroki w całej Europie, ten rynek w naszym kraju nie jest jeszcze "profesjonalny". – Rozwija się jednak bardzo prężnie, więc myślę, że będzie coraz lepiej – mówi Lusińska.

Dowiedz się więcej na temat "ulicznej mody" słuchając nagrania rozmowy z Kingą Lusińską, w "Stacji Kultura".

(kd)

Czytaj także

Inga Iwasiów i książka o czasach, które właśnie nadchodzą

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2012 16:00
– "Na krótko" to opowieść o świecie na wyciągnięcie ręki, takim, który właściwie już nas otacza i w momencie gorszego humoru możemy sobie w ten sposób opowiadać naszą rzeczywistość – mówi jej autorka, Inga Iwasiów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Audiobook "Boży Bojownicy" to ogromne przedsięwzięcie

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2012 16:49
To wielka gratka dla wszystkich fanów Andrzeja Sapkowskiego. Powstaje bowiem audiobook "Bożych Bojowników", czyli 2. części z Trylogii Husyckiej, pióra znanego pisarza.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Frąckiewicz o komiksowym "Wyjściu z getta"

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2012 14:56
Tytuł książki "Wyjście z getta. Rozmowy o kulturze komiksowej w Polsce" miał pierwotnie brzmieć inaczej. Dlaczego? Posłuchaj rozmowy m. in. o paradoksach w kulturze komiksowej i zderzeniu świata obrazków ze światem wielkiej literatury i klasycznego malarstwa.
rozwiń zwiń