X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Woda. Ile i z jakimi dodatkami należy jej pić każdego dnia?

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2017 18:43
Ludzki organizm aż w 60 proc. składa się aż z wody i nie może prawidłowo funkcjonować bez odpowiedniego jej spożycia. Dietetycy zalecają picie każdego dnia około 2,5 litra płynów. Świetną alternatywą dla "czystej" wody są własnoręcznie robione wody... smakowe.
Audio
  • Jaką wodę wybrać i ile należy jej spożywać każdego dnia? (Czat Czwórki)
Jednym ze sposobów na to, by umilić sobie picie wody jest dodanie do niej m.in. owoców
Jednym ze sposobów na to, by "umilić" sobie picie wody jest dodanie do niej m.in. owocówFoto: Shutterstock.com/ Yulia Grigoryeva

woda picie dziewczyna wybór 1200.jpg
Jak produkuje się wodę, która trafia do sklepów?

- Woda to bardzo istotny składnik naszej diety. Gdy jej brak w naszym organizmie, zaczynają się objawy, które często przypisujemy zupełnie innym czynnikom, np. ból głowy, stawów, kręgosłupa - mówiła Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska. Jak podkreślała, wodę warto spożywać pod różnymi postaciami. - Dodawać owoce, warzywa, przyprawy i zioła - przekonywała ekspertka. Jak rozpoznać, czy nie pijemy jej za dużo? - To zależy od naszej wagi, dlatego to sprawa indywidualna: na każdy kilogram ciała potrzebujemy ok. 30 ml wody - wyliczała Łańcuchowska-Jeziorowska.

Mówiła także o codziennej diecie, m.in., czy należy dostarczać więcej wody, gdy codziennie pijemy kawę z cukrem i mlekiem. Wspominała także, skąd wziął się pomysł napisania książki o smakowej wodzie, a Mateusz Borkowicz Centrum Nauki Kopernik mówił o tym, ile wody znajduje się w kosmosie.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska (dyplomowany dietetyk, autorka książki "Zdrowe wody. Czyli pyszne wody smakowe i izotoniki")

Data emisji: 7.06.2017

Godzina emisji: 16.10

kd/gs

Komentarze1
aby dodać komentarz
arka_m2017-07-06 15:11 Zgłoś
Tylko jakiś cytrus (najlepiej limonka lub cytryna ) i mięta. Cytrusy poszerzają naczynka krwionośne, mięta je orzeźwia. Ja kranówkę uzdatniam w kubku aktywnym z harmonyh2o, dociskam cytrynę (nie same plasterki), kilka listków mięty (z łodyżkami) i taką piję w upały.

Czytaj także

Mleko - pić czy nie pić? Oto jest pytanie

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2017 16:44
Mleko to w wielu kulturach podstawa żywienia, szczególnie w przypadku dzieci. Krowie jest uważane za produkt, który dostarcza mnóstwo składników odżywczych - wapnia, witamin, enzymów i aminokwasów. Czy rzeczywiście jest dla nas zdrowe?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dieta dla płodności, czyli menu przyszłych mam

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 16:00
- Najlepiej rok, a minimum na trzy miesiące przed zajściem w ciążę, należy przyjrzeć się swojej diecie i zmienić ją tak, by zwiększyć szansę na poczęcie - przekonuje Sylwia Leszczyńska, autorka książki "Dieta dla płodności".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Problem wagi ciężkiej - dlaczego tyjemy i jak schudnąć?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 19:27
Najczęściej postrzegana jest jako problem estetyczny. Tymczasem otyłość jest chorobą - tak klasyfikuje ją Światowa Organizacja Zdrowia. Jedną z jej głównych przyczyn jest niewłaściwa dieta, kolejną - siedzący tryb życia.
rozwiń zwiń