Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży ma 10 lat

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2018 14:55
Ponad 1 milion 160 tysięcy odebranych połączeń, 55 tysięcy wiadomości online, 1 200 interwencji w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia – to 10 lat działania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 w Polsce.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

Dekadę temu - kiedy w 2008 roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła obsługę numeru 116 111 w Polsce – rozmowy w Telefonie Zaufania dotyczyły głównie relacji rówieśniczych, szkoły czy rodziny. Dziś głównymi powodami kontaktu ze 116 111 są problemy ze zdrowiem psychicznym. Telefon uzupełnia istotną lukę w systemie pomocy dzieciom w Polsce i pozostaje ważnym miejscem, w którym mogą znaleźć wsparcie w trudnych chwilach. O jego znaczeniu porozmawiamy w studiu z zaproszonymi gośćmi tuż po 15.05. 

W drugiej godzinie audycji odwiedzimy Islandię, bardzo zimną, ale wyjątkowo urokliwą wyspę z lidu. 

***

Na audycję z cyklu "Czat Czwórki" w środę (2.01) od godz. 15.05 zaprasza Piotr Firan.

pj

Zobacz więcej na temat: Czwórka telefon zaufania

Czytaj także

Schronisko dla roślin - jak działa takie miejsce?

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2018 11:25
Czasem naszym roślinom brakuje słońca, czasem mają za dużo wody. Gdy zaczynają więdnąć, najczęściej po prostu je wyrzucamy. Ale, jak przekonuje Katarzyna Dziedzic, współzałożycielka Schroniska dla roślin, jest sposób na to, by dać im drugie życie i dobry dom.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Telefon zaufania. Błaha rozmowa, wstęp do prawdziwych uczuć

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 11:00
Zamiast spojrzenia w oczy jest przejmujący głos, zamiast obecności psychologa - wolontariusz. Telefon zaufania to wciąż aktywna sieć, która umożliwia kontakt pomiędzy kimś, kto potrzebuje pomocy, a kimś, kto powinien go wesprzeć.
rozwiń zwiń