Spacją się skacze. Spójrz na gry z innej perspektywy

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 12:00
Okazuje się, że około 3/4 Polaków i Polek gra w gry. W mediach natomiast niewiele się o nich mówi. Organizatorzy "Spacją się skacze" zapraszają na krytyczne spojrzenie na tę gałąź kultury. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Dean Drobot

tekken 7 1200.jpg
Mistrzostwa Polski Tekkena 2020 online. Jak wyglądają?

- Badania krakowskiego klastra technologicznego Polish Gamers, które odbywają się wokół Digital Dragons udowodniły, że w Polsce 3/4 osób grywa w gry wideo - to szalona liczba - ocenia Bartek Sołtysik, rzecznik prasowy projektu "Spacją się skacze". - Okazuje się też, że średnia wieku gracza to ponad 30 lat. "Spacją się skacze" to nasza próba opowiadania o grach trochę inaczej, bo o grach można też rozmawiać krytycznie - dodaje. 


Posłuchaj
08:44 czwórka pierwsze słyszę 31.08.2020 spacją się skacze.mp3 O projekcie "Spacją się skacze" opowiada Bartek Sołtysik, rzecznik prasowy projektu "Spacją się skacze" (Pierwsze słyszę/Czwórka)

 

Organizatorzy wydarzenia "Spacją się skacze", które wystartuje 14 września, chcą spojrzeć na gry jako na utwory, do których można zastosować teorię krytyczną, można spojrzeć na to, jakie są tam wartości przemycane, o czym opowiadają. - Fajnym przykładem dla mnie są zawsze symulatory budowania miasta, w których budujemy zawsze bardzo konkretne, kapitalistyczne miasto, oparte na tym, jak dziś buduje się miasta. Jakby tu sięgała granica naszej wyobraźni, a przecież można budować inaczej - dodaje. 

Projekt ma już 2 lata, testowany był w domach kultury, we współpracy z młodzieżą, a teraz przeprowadza się do sieci na stronę spacjasieskacze.pl i do mediów społecznościowych.   - Będziemy mogli oglądać serię wideoesejów, artykuły, podcasty. Wszystko będzie dostępne bezpłatnie - mówi Bartek Sołtysik. - Marta Tymińska, psycholog i kulturoznawca z Uniwersytetu Gdańskiego opowie o przemocy i wartościach w grach, Paweł Szrajber, teatrologi i badacz gier zaprezentuje, że grom bardzo blisko jest do teatru i działań performatywnych, Tomasz Majchrowski z UJ opowie zaś o rozwoju gier na przestrzeni ostatnich 50 lat - wymienia. 

Wszystkie treści będą dostępne w różnych mediach, a co więcej: zostaną wielowymiarowo opracowane pod kątem dostępności dla osób m.in. z niepełnosprawnościami. Otrzymamy bowiem m.in. tłumaczenie migowe, napisy dla słabosłyszących i niesłyszących, transkrypcje audio i wideo, uproszczone wersje tekstów i audiobooki.

Czwórka objęła projekt swoim patronatem. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

GośćBartek Sołtysik (rzecznik prasowy wydarzenia "Spacją się skacze")

Data emisji: 31.08.2020

Godzina emisji: 8.15

pj

Czytaj także

Muzeum Komputerów Osobistych. O nostalgii za pixelami

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2018 16:40
Dawno, dawno temu, przed epoką X-Boxa i Playstation, był m.in. Pegasus, który w oka mgnieniu rozszedł się po całej Polsce. Dziś jako eksponat jest wystawiany w Muzeum Komputerów Osobistych w Łodzi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Path of Exile" - obowiązkowy hack'n'slash dla fanów

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2020 13:20
Pogromca kultowego "Diablo" i bezapelacyjnie najlepszy hack'n'slash dostępny na rynku - "Path of Exile" powraca z nowym sezonem, zatytułowanym "Delirium". Czy nadal zachwyca?
rozwiń zwiń