Black Friday inny niż zwykle - będzie trwał cały miesiąc?

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2020 10:15
2020 rok to dla handlu bardzo trudny okres. W poprzednich latach czas szalonych promocji trwał jeden dzień lub przez weekend. Dzisiaj, gdy część sklepów pozostaje wciąż zamknięta, ich właściciele decydują się na cały miesiąc obniżek, tzw. black november. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

kurier poczta przesyłka koronawirus zakupy 1200.jpg
Koniec tanich zakupów za granicą?

Obniżka cen trwająca cały miesiąc nas ma zachęcić do zakupów, a właścicielom sklepów pomóc podreperować sytuację ekonomiczną. Czy "black november" (czarny listopad), pozwoli handlowcom zminimalizować straty? 


Posłuchaj
03:55 czwórka pierwsze słyszę 10.11.2020 black.mp3 O handlu w czasie lockdownu opowiada Piotr Palutkiewicz ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (Pierwsze słyszę/Czwórka).

 - Nawet jeśli dana sieć ma kanał sprzedaży internetowej i stacjonarnej to będzie można się spodziewać znaczących wzrostów w segmencie internetowym - mówi Piotr Palutkiewicz ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. - Sprzedaż stacjonarna będzie stała w miejscu, a ponadto dalej generowała koszty, jak czynsz, ryczałty, koszty pracy. Mimo instrumentów wsparcia w postaci postojowego czy zwolnienia ze składek ZUS, handlowcy i tak ponoszą duże koszty zatrudnienia. 

Sprawdź także:

shutterstock sprzęt agd 1200.jpg
Od A do G. Nowe symbole na sprzęcie AGD

Lockdown to trudny okres dla handlu

- Nie utożsamiałbym okresu promocji z poprawą funkcjonowania w tym trudnym okresie, przez który teraz przechodzimy - mówi ekspert. 

Rozmówca Weroniki Puszkar przypomina, że sieci handlowe w momencie wiosennego lockdownu wdrożyły liczne rozwiązania i promocje dla klientów. - Sklepy musiały szybko wyprzedać asortyment po sezonie zimowym. Podobna sytuacja może mieć miejsce w listopadzie, by "pozbyć się" towaru z miesięcy letnich - dodaje. 

Jak się okazuje, lockdown zmienił nawyki konsumentów. - Polacy, siedząc w domach, "patrzyli po ścianach", przyglądali się swoim mieszkaniom i nagle odczuli potrzebę zakupu np. mebli, zmiany dekoracji wnętrz, zakupu sprzętu AGD czy RTV. 

Ekspert zauważa, że klienci w czasach pandemii kupują inaczej. W listopadzie z pewnością odnotujemy spadek sprzedaży paliwa czy odzieży. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Data emisji: 10.11.2020

Godzina emisji: 7.16

pj

Czytaj także

Dobre, bo polskie! Coraz częściej wybieramy produkty z Polski

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 16:00
Jak wynika z badania Open Research polskość produktu czy marki zachęca do zakupu już co dziewiątego polskiego konsumenta. W roku pandemii koronawirusa 91 procent Polaków interesuje się pochodzeniem kupowanych produktów i marek. Prawie co drugi kupujący deklaruje się jako zdecydowany patriota.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koniec tanich zakupów za granicą?

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 09:10
Zagraniczne zakupy kuszą cenami, dostępnością produktów oraz tanimi lub bezpłatnymi przesyłkami. Wkrótce może się to zmienić - do przesyłek spoza Unii Europejskiej może być doliczany podatek VAT. Sprawdzamy, co to będzie oznaczać dla klientów.
rozwiń zwiń