Dobre, bo polskie! Coraz częściej wybieramy produkty z Polski

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 16:00
Jak wynika z badania Open Research polskość produktu czy marki zachęca do zakupu już co dziewiątego polskiego konsumenta. W roku pandemii koronawirusa 91 procent Polaków interesuje się pochodzeniem kupowanych produktów i marek. Prawie co drugi kupujący deklaruje się jako zdecydowany patriota.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Drazen Zigic
shutterstock sprzęt agd 1200.jpg
Od A do G. Nowe symbole na sprzęcie AGD

- Sami producenci ułatwiają znalezienie produktu na półkach, dodając na opakowaniach elementy informujące, że jest to produkt polski. Detaliści również w tym pomagają, tworząc w sklepach półki lub strefy polskich produktów - mówi Agata Matuszewska z Open Research.

Pochodzeniem nabywanych rzeczy najbardziej interesują się młodzi ludzie od 20. do 30. roku życia. Natomiast w mniejszym stopniu zainteresowane są tym osoby starsze. Najczęściej zwracamy uwagę na polskie pochodzenie przy zakupie żywności, odzieży, leków czy kosmetyków.

Posłuchaj

03:36 _PR4_AAC_pierwsze_slysze_ 2020_11_05-06-12-53.mp3 W czasach pandemii coraz częściej wybieramy produkty z Polski (Pierwsze Słyszę/Czwórka)

- Polacy są dumni z krajowych produktów, szczególnie mężczyźni. Jest to rzeczywiście zaskoczenie, mamy do czynienia z pozytywnym przejawem patriotyzmu – mówi gość audycji. - Duma z polskich produktów zajmuje czwarte miejsce wśród cech wymienianych w rankingu "Z jakiego powodu konsumenci kupują polskie produkty" i jak wspominałam, przodują mężczyźni. Co trzeci z nich deklarował pewną dumę i przywiązanie do polskich produktów.

Głównym aspektem, dla którego konsumenci chcą wybierać polskie produkty, jest wspieranie polskiej gospodarki. Ważna  jest również dobra jakość oraz zaufanie do polskich produktów. Konsumenci wiedzą, skąd pochodzą, i z jakich terenów, kupowane przez nich towary. Przy wyborze kierują się również wspieraniem polskich firm i rozwoju rynku pracy.

Sprawdź także:

Pandemia koronawirusa na pewno wzmocniła zjawisko patriotyzmu konsumenckiego.

- Komunikacja, która miała miejsce na przełomie kwietnia i maja zachęcała Polaków do kupowania polskich produktów i w tym zakresie odniosła bardzo pozytywny skutek. Wszystkie działania, które miały na celu pewną obronę polskiej gospodarki i solidarność Polaków na pewno przyczyniły się do istotnego wzrostu tego trendu - tłumaczy ekspert.


***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał przygotowała: Mateusz Kulik

Gość: Agata Matuszewska (Open Research)

Data emisji: 05.11.2020

Godzina emisji: 6.12

aw

Czytaj także

Aplikacje do walki z koronawirusem

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2020 10:08
Z jednej strony są proste i przydatne, bo informują nas o tym, czy zetknęliśmy się z osobą zakażoną. Z drugiej - są także kontrowersyjne, bo wymagają od nas podania bardzo wielu danych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak kupować ubrania i nie dać się oszukać?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2020 18:50
Ile wełny jest w naszym płaszczu, a ile jedwabiu w koszuli? Na to pytanie w najnowszym raporcie odpowiedzieli inspektorzy UOKiK. Okazuje się, że na nasz rynek trafia coraz więcej odzieży o innym składzie niż ten deklarowany na metce.
rozwiń zwiń