Plakaty, Ars Independent i wieści ze świata reklamy

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2021 10:26
W zabytkowych przestrzeniach warszawskiego Domu Towarowego Braci Jabłkowskich na Targach Plakatu swoje prace zaprezentowali najzdolniejsi plakaciści, kolekcjonerzy polskiej szkoły plakatu oraz autorzy najpiękniejszych wielkoformatowych ilustracji i grafik. Co zobaczyliśmy, a co jeszcze możemy oglądać w sieci - sprawdzimy o poranku. 
Targi plakatu
Targi plakatuFoto: mat. pras.

Targi Plakatu to największe w Polsce wydarzenie, skupiające polskich twórców, dzięki którym plakat powrócił do łask oraz do wnętrz urzędów, biur i domów. Wersja online wydarzenia potrwa do 20 grudnia. 

- W tym roku Targi  stacjonarne trwają jeden dzień w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie, ale w internecie będą obecne dłużej - dwa tygodnie - mówiła w Czwórce Karolina Kiepas, współorganizatorka imprezy. - Ta formuła hybrydowa pozwala na spotkanie z artystami w bezpiecznych warunkach, ale też na cieszenie się plakatem tym, którzy nie mogą dotrzeć do Warszawy - dodaje.

W poniedziałkowy poranek zerkniemy do Domu Braci Jabłkowskich, ale przede wszystkim do sieci. 

Zajmiemy się też tematem reklam mięsa. Sprawdzimy jak koncerny wykorzystują nasze słabości. Analitycy nowego raport Greenpeace wzięli pod lupę reklamy mięsa w Polsce, Hiszpanii, Francji, Danii, Niemczech i Szwajcarii. Raport ujawnia "7 mitów", jakie tworzą producenci mięsa, by grać na ludzkich potrzebach i zachęcać do zakupu swoich produktów. 

Po 8.00 nasze studio odwiedzi Paweł Trzepizur, kurator zimowej odsłony Festiwalu Ars Independent. W programie m.in.: kanoniczny obraz kosmicznej inwazji naszej planety - "Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia" jak również nie mniej kultowe wizje inwazji z wody - "To przyszło z głębin morza" oraz z powietrza - "Szpon". W ramach specjalnego pokazu z cyklu VHS Hell "Reproduktorki", film z 1986 roku. To obsceniczne kino klasy B z nurtu SF od mistrza gatunku - Tima Kincaida.

Na koniec audycji odwiedzimy Wielką Brytanię, a tam przyjrzymy się zakazowi reklam chirurgii plastycznej dla osób poniżej 18. roku życia. Zakaz ma wejść w życie w maju 2022 roku. Przepisy ograniczają kierowanie reklam chirurgii plastycznej wyłącznie do pełnoletnich odbiorców. W praktyce oznacza to, że w mediach tradycyjnych, ale też społecznościowych, których użytkownikami są także osoby niepełnoletnie, reklamy m.in. korekcji nosa czy powiększania piersi nie będą mogły się ukazywać. 

W audycji nie zabraknie serwisu kulturalnego, przeglądu prasy i serwisu sportowego. 

***

Na audycję z cyklu "Pierwsze słyszę" w poniedziałek (06.12) od 6.00 do 9.00 zaprasza Kamil Jasieński.

pj


Zobacz więcej na temat: Czwórka plakat

Czytaj także

Krakowski Festiwal Górski. "Wszystkie zajawki w jednym miejscu"

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2021 14:50
O imprezie mówi się, że jest górskim podsumowaniem ostatnich 12 miesięcy. W tym roku Krakowski Festiwal Górski odbędzie się w pierwszy weekend grudnia, pod patronatem Czwórki. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Plakat z Targów to świetny i oryginalny pomysł na prezent

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2021 11:28
5 grudnia Dom Braci Jabłkowskich w Warszawie znów zostanie opanowany przez świat plakatu. Tam odbędzie się 9. odsłona wyczekiwanych Targów Plakatu.
rozwiń zwiń