"Spacją się skacze czy strzela?" Odwieczne pytania w gamingu

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2020 14:15
- Gaming umyka dziś tradycyjnym definicjom. Ta branża rozwija się tak dynamicznie, że nawet nie wiemy, jak nazwać to zjawisko. Ciężko więc, byśmy rozumieli w pełni jego potencjał - tłumaczył Jacek Wandzel z kanału "Spacją się skacze".
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Parilov

gamer gaming gra komputerowa 1200.jpg
Gry wideo w służbie uczniów i nauczycieli

- Zależało nam na tym, by opowiedzieć o grach z perspektywy popularno-naukowej - mówił Jacek Wandzel i opowiadał o założeniach projektu. - Chcieliśmy demitologizować pewne rzeczy: w niektórych grach spacją się skacze, w innych - strzela, a w jeszcze innych - biega, czy wykorzystuje ją do interakcji z otoczeniem - mówił gość Czwórki. - Zależało nam też na tym, by "obśmiać" stereotypy, na przykład to, że wszystkie gry mogą wywoływać przemoc. To przecież nie jest takie proste. Gry same w sobie nie wpływają na nas pozytywnie ani negatywnie, mogą być jednak katalizatorem pewnych zachowań. 

Posłuchaj
09:19 CZWÓRKA 13.09 gaming.mp3 O zmianach w gamingu i projekcie "Spacją się skacze" opowiada jego koordynator Jacek Wandzel (Strefa gamingu/Czwórka)

shutterstock gaming gracz2 1200.jpg
Skradanki. Gatunek gier zapomnianych?

Ekspert mówił także o rynku gamingowym w Polsce i na świecie, który jego zdaniem zmienia się tak dynamicznie, że zaczyna umykać dotychczasowym definicjom. Jak tłumaczył, przyczynia się do tego fakt, że gry ze swoją złożonością bywają już niedostępne dla rodziców i nauczycieli młodych graczy. - Często po prostu nie wiedzą, o co chodzi w tym medium. Zresztą to wymyka się też dotychczasowym naukowym definicjom - mówił ekspert. - Jesteśmy na etapie, na którym nawet nie wiemy, jak nazwać to zjawisko, więc ciężko, byśmy rozumieli w pełni jego potencjał - mówił gość Czwórki. 

Czytaj także:

Projekt "Spacją się skacze" adresowany jest więc przede wszystkim do najmłodszych odbiorców. Ale nie tylko. - Dorośli dzięki nabytej wiedzy mogą polepszyć swoje relacje z podopiecznymi. Nasz projekt to narzędzie, dzięki któremu rodzic może mieć świadomość, czym interesuje się jego dziecko i nie bać się tego hobby - tłumaczył Jacek Wandzel. - Mówimy, dlaczego gaming może być inspirujący, jest to także zjawisko fascynujące pod względem historycznym. 

W programie także tradycyjnie Mateusz Kulik przygotuje wydawnicze kalendarium gracza. POSŁUCHAJ >>>

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Goście: Jacek Wandzel (koordynator merytoryczny projektu "Spacją się skacze")

Data emisji: 13.09.2020

Godzina emisji: 12.20

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Gry wideo w służbie uczniów i nauczycieli

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2020 15:18
Coraz więcej nauczycieli wykorzystuje gry, by poszerzać naukowe horyzonty uczniów. Okazuje się, że najlepiej uczą te gry, w których opisach słowa "edukacyjna" nie znajdziemy. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Będzie nowy "Crash Bandicoot". Czego możemy się spodziewać?

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2020 13:45
Kto nie zna Crasha Bandicoota, nie może nazywać się prawdziwym graczem. Związany z konsolą PlayStation przesympatyczny jamraj od lat stanowi nieoficjalną maskotkę Sony.
rozwiń zwiń