X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Backup danych dla małych firm

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2012 00:00
Przedsiębiorcy chcąc rozwijać swoją firmę, muszą stworzyć odpowiednią infrastrukturę informatyczną, która zapewniać będzie wysoką wydajność przy wysokim poziomie bezpieczeństwa. Backup danych pozwala pracownikom nie martwić się o bezpieczeństwo informacji znajdujących się na dyskach, a awaria sprzętu czy zdarzenia losowe nie będą stanowiły zagrożenia dla przechowywania ważnych danych.
Bezpieczne dane
Bezpieczne dane

 

70% wszystkich osób zatrudnionych w Polsce pracuje w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Te dane pokazują, jak ważną rolę dla polskiej gospodarki pełnią firmy zatrudniające do 250 pracowników. Efektywne zarządzanie własnym biznesem wymaga nie tylko czasu, energii i cierpliwości, lecz także zasobów technologicznych, dzięki którym funkcjonowanie firmy jest sprawne, zorganizowane i bezpieczne.

 

Wielu przedstawicieli MSP błędnie uznaje inwestycje w IT za bardzo kosztowne i uważa, że nie posiada wystarczających środków na ich sfinansowanie. Małe firmy uważają także, że zagrożenie utraty danych jest niewielkie, bo na ataki narażone są tylko duże przedsiębiorstwa. Tworzenie kopii zapasowych na wyodrębnionych nośnikach nie jest standardem, podobnie jak i częstotliwość przeprowadzania backupu.

 

Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, jak ważne jest tworzenie kopii zapasowych. Badanie inwestycji w nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach, przeprowadzone przez PARP pokazuje, że około połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw deklarowała w 2012 roku inwestycje w IT.

 

„Dla takich właśnie firm Planet Soft stworzył Aplicon, urządzenie, które gromadzi w jednym miejscu wszystkie narzędzia niezbędne do efektywnej pracy biurowej, a także zapewnia bezpieczeństwo plików poprzez backup danych. Dla małych i średnich przedsiębiorstw istotnymi atutami Apliconu są jego niska cena i wsparcie techniczne dla klientów.” - mówi Hubert Wochyński, prezes Planet Soft.

 

Utrata danych = utrata kontroli

 

Utracone dane w firmie stanowią ogromny problem. Brak istotnych informacji czy danych o klientach może spowodować chaos w przedsiębiorstwie. Przywrócenie utraconych danych nie zawsze jest możliwe, a odzyskiwanie ich z dysku o pojemności 250 GB to koszt około 4000 zł netto. Dlatego warto wcześniej zainwestować w urządzenie, które będzie robiło backup za nas i pozwoli uniknąć zbędnego stresu. Mirroring dysków twardychjest dodatkową ochroną, minimalizującą możliwość uszkodzenia, gdyż nawet w przypadku awarii jednego z dysków twardych, dane pozostają nienaruszone na drugim.

 

Sytuacje losowe takie jak problem z siecią lokalną lub brak prądu także nie są przeszkodą w sprawnym funkcjonowaniu, gdyż nie zakłócają one harmonogramu prac urządzenia. Dostęp do folderu z odzyskanymi danymi jest opatrzony hasłem, znanym tylko pracownikom.

 

Przetwarzane dane znajdują się w samym urządzeniu zawsze w dwóch kopiach, po jednej na każdym z dysków twardych. Backup danych przechowywany jest jedynie offline i nie wychodzi poza obszar firmy. Każdy użytkownik (i każdy komputer) posiada oddzielny folder, a dostęp do nich ma jedynie osoba posiadająca hasło (najlepiej – jedna osoba w firmie). W związku z tym nie ma problemu, żeby wykonywać kopię zapasową delikatnych treści, jak np. listy płac. Natomiast samo tworzenie kopii zapasowej jest bezobsługowe. Podczas instalacji Apliconu w firmie, środowisko konfigurowane jest tak, aby wszystkie komputery, które klient uzna za ważne były objęte backupem - nie ma ograniczeń liczbowych.  W rezultacie od czasu instalacji każdy komputer w biurze jest bezpieczny.

 

Backup danych odbywa się automatycznie, a jego częstotliwość dostosowana jest do trybu pracy danej firmy. Oznacza to, że teoretycznie może odbywać się co minutę albo raz na rok. Backup może być tworzony zarówno w czasie pracy jak i w nocy. Podczas instalacji sugerowane są ustawienia harmonogramu odpowiednie do zapotrzebowania firmy, co znacznie ułatwia pracę przedsiębiorcom. Czas trwania wykonania kopii uzależniony jest od ilości danych do przeniesienia oraz przepustowości łącza (poprzez sieć Wi-Fi lub LAN).

 

Backup danych w firmie nie jest już nowinką technologiczną, lecz standardowym rozwiązaniem stosowanym w przedsiębiorstwach każdej wielkości. Jest to szczególnie istotne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią podstawę polskiej gospodarki. Wraz z rozwojem tego sektora, pojawiają się na rynku urządzenia wspierające bezpieczeństwo i funkcjonowanie IT w firmach – czynniki kluczowe w dzisiejszych czasach.




Czytaj także

Jak chmura gwarantuje bezpieczeństwo danych

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2012 00:00
Coraz więcej osób prywatnych korzysta chętnie z usług w chmurze. Jednocześnie przedsiębiorstwa również powoli migrują swoje dane i systemy do chmury z powodu jej zalet. Jednak wiele firm, widząc w chmurach rozwiązania swoich problemów, wstrzymuje się przed migracją z obaw o bezpieczeństwo. Firma INFO-CAL sprawdziła, jak wyglądają standardy ochrony danych w chmurze na początku 2012 roku, który wedle niektórych będzie rokiem chmur obliczeniowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wirtualizacja, chmura i mobilność najlepiej chroni MSP

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2012 00:00
Wirtualizacja, chmura i mobilność najlepiej chroni MSP Symantec przedstawił wyniki badania: Przygotowanie firm MŚP na awarie informatyczne (2012 SMB Disaster Preparedness Survey). Z badania wynika, że stopień przygotowania małych i średnich przedsiębiorstw na awarie jest blisko powiązany z wirtualizacją, cloud computingem i mobilnością. Firmy z sektora MŚP przy wdrażaniu tych technologii często myślą o lepszym przygotowaniu się na potencjalne sytuacje kryzysowe. Ponadto kalkulują czy im się to opłaca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bezpieczny biznes w cyfrowym świecie

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2012 00:00
Wyciek ważnych informacji z firmy, utracone efekty pracy z kilku miesięcy, poufne dane i dokumenty przesłane pomyłkowo do nieupoważnionej osoby - to przykre doświadczenia, które na szczęście dotyczą tylko ułamka małych i średnich przedsiębiorstw. Stwarzają jednak realne ryzyko i stres, na jaki niepotrzebnie narażają się przedsiębiorcy. Co zrobić, by chwila nieuwagi czy niefortunne zdarzenie nie spowodowały poważnych strat biznesowych i wizerunkowych?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rozwiązanie przeciwko APT dla firm

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2012 00:00
Ataki APT to jedno z największych zagrożeń stojących obecnie przed administracją  publiczną i przedsiębiorcami. Typowy atak APT składa się z kilku elementów: od zbierania  informacji pomagających w opracowaniu i rozpowszechnieniu zainfekowanych treści wśród pracowników przez infiltracje sieci aż do identyfikacji i kradzieży danych. Wszystko zaczyna się od załącznika do maila.
rozwiń zwiń