W uroczystym podpisaniu umowy rozpoczynającej kampanię wzięli udział między innymi przedstawiciele mediów publicznych oraz marszałek Senatu Stanisław Karczewski.
60 milionów to szacunkowa liczba wszystkich osób polskiego pochodzenia. Niecałe 40 milinów z nich mieszka w Polsce, 20 milionów - poza granicami kraju. W ramach kampanii "Jest nas 60 milionów" w polskich mediach emitowane będą programy edukacyjne, sportowe, historyczne i kulturalne.
Będą one skierowane zarówno do Polaków mieszkających w kraju, jak i do Polonii. Przy okazji kampania ma też zachęcać polskich emigrantów do powrotu do kraju.
Pierwszy Kongres Młodzieży Polonijnej Ameryki Południowej
Kampania została zainaugurowana oficjalnie w poniedziałek po południu, ale już na początku lipca odbył się między innymi pierwszy Kongres Młodzieży Polonijnej Ameryki Południowej.
W brazylijskiej Kurytybie młodzi ludzie polskiego pochodzenia mieszkający w Argentynie, Chile, Brazylii i Urugwaju brali udział w debetach, spotkania, koncertach i warsztatach.
W kampanii "Jest nas 60 milionów" wezmą udział Senat, Stowarzyszenie "Wspólnota Polska", Polska Agencja Prasowa, TVP Polonia, Polskie Radio, Rada Mediów Narodowych i Tygodnik "Do Rzeczy".
IAR/dad