X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Trybunał orzekł: Corellego najlepiej czują Brytyjczycy

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2012 13:00
W świątecznym wydaniu "Płytowego Trybunału Dwójki" słuchaliśmy Concerti grossi op. 6 Arcangela Corellego.
Trybunał orzekł: Corellego najlepiej czują Brytyjczycy
Foto: Grzegorz Śledź/PR2

Nagrania oceniali: Dorota Kozińska, Piotr Kamiński i Kacper Miklaszewski. Sekretarzem obrad była Barbara Schabowska.
W wyborze i ze świąteczną kulminacją… w trzeciej rundzie i w finale pojawił się najsłynniejszy utwór włoskiego kompozytora Koncert g-moll "Na Boże Narodzenie" ("fatto per la note di Natale").
12 Koncertów op. 6 Corellego zostało opublikowanych w Amsterdamie w 1714 roku już po śmierci kompozytora (8 stycznia 2013 minie 300. rocznica śmierci Corellego). Nie jest wykluczone, że pierwsze wydanie przygotował Matteo Fornari, uczeń i przyjaciel włoskiego twórcy, który był także drugim skrzypkiem w jego orkiestrze. Przyjmuje się, że koncerty powstawały w różnym czasie. Ponoć Georg Muffat zachwycał się tak właśnie zbudowanymi koncertującymi utworami Corellego już na początku lat 80. XVII wieku - choć na pewno kompozytor intensywnie pracował nad zbiorem tuż przed śmiercią, w latach 1711-1713.
Op. 6 to 12 koncertów: pierwszych osiem to tzw. concerti da chiesa (koncerty kościelne), cztery ostatnie to concerti da camera, de facto miniaturowe suity tańców. 12 Concerti grossi op. 6

Zwycięzca przesłuchań:

The Avison Ensemble, kier. art. Pavlo Beznosiuk (Linn Records 2012)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozostałe nagrania:

The English Concert, kier. art. Trevor Pinnock, (CD Polydor/Archiv Produktion 1988)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

I Musici (LP Philips Classics 1967/CD Philips “Duo” 2009/CD Universal (wybór))

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Academy of St Martin-in-the-Fields, kier. art. Neville Marriner (LP Decca 1974/CD Decca 1995)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ensemble 415, kier. art. Chiara Banchini – Jesper Christensen (Harmonia Mundi 1992/2010)

 

Europa Galante, kier. art. Fabio Biondi (Opus 111)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plan słuchania wyglądał następująco:
I runda
Concerto da chiesa nr 4 D-dur: Adagio-Allegro
II runda
Concerto da camera nr 9 F-dur: Gavotta
III runda
Concerto da chiesa nr 8 g-moll “Fatto per la note di Natale”
(każdą część gra inny wykonawca)
Vivace – Grave
Allegro
Adagio-Allegro -Adagio
Finał
Concerto da chiesa nr 8 g-moll “Fatto per la note di Natale”
Vivace – Allegro – Largo (Pastorale)

***

Najbliższe audycje "Kto słucha nie błądzi":
sobota, 5 stycznia 2013 r., godz. 17.00 - Karnawał w Wiedniu, czyli walce, polki i marsze rodziny Straussów.
Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski, Wojciech Michniewski
(nagranie audycji w czwartek 3.01.2013 o godz. 19.00, Studio im. W. Szpilmana)
sobota, 19 stycznia 2013 r., godz. 17.00 - Witold Lutosławski Koncert na orkiestrę (w 100. rocznicę urodzin kompozytora)
Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski, Wojciech Michniewski
(nagranie audycji w piątek 4.01.2013 o godz. 19.00, Studio im. W. Szpilmana)

rezerwacja wejściówek na nagrania 3.01 i 4.01 – trybunal@polskieradio.pl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mozart przed trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2012 22:00
Tym razem sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki przysłuchiwali się XX Koncertowi fortepianowemu d-moll Wolfganga Amadeusza Mozarta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Carmen przed Trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2012 14:00
Tym razem grono ekspertów wybiera najlepszą interpretację opery Bizeta. Jurorami są: prof. Ewa Łętowska, Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najlepsza "Sprzedana narzeczona" wybrana

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2012 19:51
Sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki wybrali najciekawszą wersję komicznej opery Bedřicha Smetany Poznaj zwycięskie wykonanie.
rozwiń zwiń