X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Przed premierą: "Tristan i Izolda" w Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2016 15:00
Zapraszamy do wysłuchania reportażu Barbary Schabowskiej z prób do zbliżającej się wagnerowskiej premiery Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
Audio
  • Przed premierą: "Tristan i Izolda" w Operze Narodowej (Notatnik Dwójki)
Tristan i Izolda według Herberta Drapera
"Tristan i Izolda" według Herberta Drapera Foto: wikipedia, domena publiczna

"Tristan i Izolda" to jedna z nielicznych oper, których historyczne znaczenie daleko wykracza poza dzieje śpiewanego gatunku. Arcydzieło podsumowujące półtorawiekowe perypetie harmonii tonalnej i po zęby uzbrojone w amunicję, której przejęcie na początku XX stulecia przez najambitniejszych wagnerowskich następców ośmieliło ich do proklamowania dźwiękowej anarchii.

Przede wszystkim jednak pozostaje "Tristan" najwspanialszą inkarnacją wypracowanego jeszcze przez niemieckich romantyków konceptu Liebestod. O ile to dość tajemnicze i w gruncie rzeczy trudne do przełożenia na język polski sformułowanie ("śmierć z miłości" zbyt wyraźnie potrąca pretensjonalne struny spod znaku harlequina) można już częściowo odnosić do "Latającego Holendra", o tyle w "Tristanie" Wagner proponuje nam prawdziwą medytację na temat tej idei...

***

Tytuł audycji: Notatnik Dwójki

Przygotowała: Barbara Schabowska

Data emisji: 9.06.2016

Godzina emisji: 13.00

mm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Straszny dwór" i widmo roku 1939

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2015 13:00
- Zaprosiłem do współpracy Davida Pountneya, żeby odkryć w operze Moniuszki wartości uniwersalne - mówił o "Strasznym dworze" wybitnego brytyjskiego reżysera Waldemar Dąbrowski, dyrektor Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Opera Mozarta idealna dla teatru dramatycznego

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2016 14:00
Tak "Łaskawość Tytusa" postrzega Iwo van Hove, autor nowej inscenizacji opery Mozarta przygotowanej dla Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Salome" w Operze Narodowej. Saga rodu patologicznego

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2016 14:00
- Herod w tym spektaklu jest potencjalnym współczesnym magnatem, głową rodziny, w której panują niezdrowe relacje - mówił w Dwójce śpiewak Jacek Laszczkowski, odtwórca roli Heroda w spektaklu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ostatni telefon przez rozstaniem. "Głos ludzki" Poulenca

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2016 16:00
– Ta rozmowa jest urywana, dużo tam napięć, nerwowości, szantażu emocjonalnego – opowiadała Joanna Woś, którą usłyszymy w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w monodramie Francisa Poulenca.
rozwiń zwiń