X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

I wojna światowa - trudne dni Teatru Polskiego

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2013 19:00
- Był to dla Polski czas ciągłej walki o codzienność, a cóż dopiero o sztukę - mówiła prof. Barbara Osterloff, podkreślając jednak, że - pomimo niesprzyjających warunków - stołeczna scena radziła sobie, jak umiała.
Audio
  • Sytuację Teatru Polskiego w czasie wojny przedstawia prof. Barbara Osterloff (Dwójka/Notatnik Dwójki)
Budynek Teatru Polskiego w Warszawie
Budynek Teatru Polskiego w WarszawieFoto: Wikimmedia CommonsCC/ Maire

Kiedy stało się jasne, że do Polski wkroczą Niemcy, dyrektor Teatru Polskiego, Arnold Szyfman, był zmuszony wyjechać. - Wówczas teatrem pokierowali artyści, których zasługi dla placówki Szyfman nigdy nie zapomniał: Jankowski, Schiller i Zelwerowicz. Mimo nieobecności dyrektora aktorzy znaleźli jednak potrzebne siły i środki, dzięki czemu Warszawa mogła obejrzeć kilka ważnych premier - opowiadała prof. Osterloff. Dodała również, że w spektaklach znalazła się obsada niekoniecznie wymarzona, bo wielu ulubieńców publiczności sytuacja zmusiła do wyjazdu, ale za to repertuar był jak najbardziej godny największej warszawskiej sceny. - To były czasy niezwykłych wzruszeń - mówiła prof. Osterloff.

Zapraszamy do wysłuchania obszernych fragmentów 3. odcinka cyklicznej audycji poświęconej dziejom Teatru Polskiego, przygotowanej z okazji jubileuszu placówki.

Audycja Tomasza Mościckiego.

>>Posłuchaj audycji o początkach Teatru Polskiego

>>Romans, który odmienił polski teatr

Zobacz więcej na temat: I wojna światowa TEATR
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Guillaume Apollinaire - „Miłości niekochanego”

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2008 13:30
Słuchowisko poetycko-biograficzne o Guillaume Apollinaire, francuskim poecie polskiego pochodzenia, głównym przedstawicielu francuskiej awangardy poetyckiej. 9 listopada przypada 90. rocznica śmierci poety.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polonia Warszawa na deskach teatru

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2012 15:11
- To nie jest sztuka o kibicach i dla kibiców, za to kobietom powinna się podobać – mówił w Czwórce Doman Nowakowski, scenarzysta spektaklu "Czarne Serca".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jerzy Skarżyński - scenograf wizjoner

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2013 07:00
W "Notatniku Dwójki" wspominaliśmy Jerzego Skarżyńskiego, wybitnego malarza, ilustratora, autora scenografii m.in. do "Lalki” i "Rękopisu znalezionego w Saragossie”.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wszyscy jesteśmy jak z Fredry

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2013 22:01
- Sceptycyzm, trzeźwość i dystans to są rzeczy, które wręcz porażają w spuściźnie literackiej Fredry - przekonywał w radiowej Dwójce Jarosław Gajewski, aktor i dyrektor artystyczny Teatru Polskiego w Warszawie
rozwiń zwiń