X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wiesław Ochman: trzeba dobierać repertuar pod konkretnego słuchacza

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2019 15:50
- "Król Roger" jest wspaniałym dziełem, ale jeżeli ktoś pierwszy raz pójdzie do opery na ten spektakl, i nie zrozumie ukrytych w nim tych wszystkich niuansów, to się zniechęci - mówił w Dwójce słynny śpiewak operowy, który opowiadał o metodach popularyzacji muzyki poważnej.
Audio
  • Spotkanie z Wiesławem Ochmanem (Cafe Muza/Dwójka)

Eugen Jochum 1200.jpg
Ochman: Jochum był serdeczny jak nie Niemiec

Wiesław Ochman podkreślił, że by wciągnąć ludzi w świat muzyki poważnej, trzeba opowiadać o niej w sposób przystępny, a najlepiej posiłkując się anegdotą. - Gdy na przykład mówiłem kiedyś o sprawach związanych z Metropolitan Opera w Nowym Jorku, to przy okazji wspomniałem, jak czekając tam na odjazd windy, zobaczyłem, że biegnie do niej jedna z największych, pod każdym względem, śpiewaczek operowych. Gdy wsiadła, to się okazało, że winda jest przeciążona. Więc ona mówi, że ktoś musi wysiąść. Gdy wysiadło nas trzech, winda dalej gwizdała, więc ostatecznie nie zabrał się też pierwszy skrzypek - wspominał gość audycji "Cafe Muza".

Śpiewak dodał także, że słuchacz powinien wchodzić w świat muzyki stopniowo, i trzeba pokazywać mu utwory, które będzie w stanie zrozumieć. - Ja mam doświadczenie z moimi dziećmi, które słuchały rock’n’rolla. W pewnym momencie puściłem im "Bolero" Ravela, i później tego "Bolera" słuchaliśmy 70 razy dziennie, bo tak im się spodobało.

W audycji rozmawialiśmy również o pasji malarskiej śpiewaka, oraz o jego najmłodszym dziecku, czyli Festiwalu Wiesława Ochmana w Zawierciu.

***

Tytuł audycji: Cafe "Muza" 

Prowadzi:  Andrzej Sułek

Gość: Wiesław Ochman (śpiewak)

Data emisji: 17.11.2019

Godzina emisji: 10.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

38 lat z chórem. Opowieści prof. Wojnarowskiego

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2017 17:25
Zapraszamy do wysłuchania trzeciej audycji o słynnym polskim dyrygencie, który od 1978 do 2016 roku prowadził Chór Filharmonii Narodowej w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ochman: gdy jest mi smutno, słucham Benny'ego Goodmana

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 15:00
- W słoneczne dni sięgam po muzykę poważną, np. sonaty - mówił o swoich muzycznych zainteresowaniach słynny tenor.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ochman: miałem obsesję na temat umierania na scenie

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 16:03
- W operze może to wyglądać komicznie, dlatego rozmawiałem z kolegami i lekarzami na temat samobójstwa przy pomocy noża, jak to pokazać - tym razem Wiesław Ochman opowiadał w Dwójce o roli Narrabotha w operze "Salome" Richarda Straussa.
rozwiń zwiń