X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Tom Waits spóźnił się na epokę bitników"

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2018 20:00
- Kiedy startował w pierwszej połowie lat 70., to były czas jeszcze hipisów i już protopunkowców, a on był sierotą po bitnikach i balladach jazzowych. Jego rówieśnicy nie słuchali muzyki, jaką im proponował - mówił w Dwójce dziennikarz Jarosław Szubrycht.
Audio
  • Dyskusja o fenomenie Toma Waitsa (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Tom Waits
Tom WaitsFoto: PAP/Soeren Stache

tom waits 1200 PAP.jpg
Wojciech Chmielarz: chyba każdy przechodzi etap fascynacji Tomem Waitsem

Niedawno w Polsce ukazało się siedem zremasterowanych płyt Toma Waitsa z pierwszego okresu kariery. Jarosław Szubrycht przypomniał, że początki tego artysty nie były łatwe. Po umiarkowanym sukcesie debiutu w 1973 roku, wytwórnia szukała pomysłu na uchwycenie klimatu muzyki Toma Waitsa na płycie. Udało się to w pełni na trzecim krążku artysty zatytułowanym "Nighthawks at the Diner". - Postanowiono odtworzyć w studiu klimat małej speluny - opowiadał Jarosław Szubrycht. - Rozstawiono stoliki, zaproszono publiczność, zainstalowano mały bar z trunkami, a jako support dla Toma Waitsa i jego zespołu wystąpiła striptizerka.

Zdaniem dziennikarza jednym z powodów sukcesu piosenek Toma Waitsa było umożliwienia słuchaczom kontaktu z ciemną stroną życia, bez ponoszenia przez nich ryzyka. - On robił to w naszym imieniu.

Na teatralną stronę twórczości Waitsa zwrócił w audycji uwagę reżyser Jarosław Kilian. Z kolei muzyk Mariusz Lubomski opowiadał, w jaki sposób amerykański bard wpłynął na jego twórczość i karierę.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jacek Wakar

Gość: Jarosław Szubrycht – krytyk muzyczny, Jarosław Kilian (reżyser) oraz Mariusz Lubomski - muzyk

Data emisji: 7.05.2018

Godzina emisji: 18.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Od Pitagorasa do Toma Waitsa. Strój naturalny

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2016 11:00
Niewiele nurtów teorii muzyki XX wieku przyniosło tak piękne i zmysłowe brzmieniowe efekty, jak strój naturalny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skryty gwiazdor. Kim tak naprawdę jest Bob Dylan?

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 16:00
– To artysta, który niechętnie wyjaśnia pogłoski na swój temat. Chętnie je gmatwa, a zarazem ukrywa się przed mediami – mówił krytyk muzyczny Jarosław Szubrycht.
rozwiń zwiń