X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Aktorzy Centrum Nauki Kopernik nigdy nie zapominają tekstu

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2018 09:22
- Nasi odtwórcy są zawsze gotowi do działania i mogą grać spektakle co 15 minut - o jedynym w Polsce, a być może i na świecie teatrze robotycznym mówiła w Dwójce Katarzyna Nowicka.
Audio
  • Relacja z występu robotów-aktorów na scenie Centrum Nauki Kopernik (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
Roboty występujące w adaptacji opowiadania St. Lema O królewiczu Ferrycym i księżniczce Krystali. Narratorem sztuki był Piotr Fronczewski. Głosu robotom użyczyli: Marian Opania, Magdalena Różczka, Tomasz Kozłowicz, Wiktor Zborowski i Artur Dziurman, Centrum Nauki Kopernik, 2010 r.
Roboty występujące w adaptacji opowiadania St. Lema "O królewiczu Ferrycym i księżniczce Krystali". Narratorem sztuki był Piotr Fronczewski. Głosu robotom użyczyli: Marian Opania, Magdalena Różczka, Tomasz Kozłowicz, Wiktor Zborowski i Artur Dziurman, Centrum Nauki Kopernik, 2010 r. Foto: PAP/Paweł Supernak

W warszawskim Centrum Nauki Kopernik widzowie mogą oglądać spektakle, w których występują roboty. Trzy humanoidalne maszyny występują na specjalnie przygotowanej scenie, a głosów użyczają im znani polscy aktorzy m.in. Władysław Kowalewski, Piotr Fronczewski i Magdalena Różdżka. – Te roboty przyjechały do nas z Kornwalii i zostały wyprodukowane w firmie specjalizującej się w produkcji maszyn przeznaczonych do prezentowania tekstu – wyjaśniała Katarzyna Nowicka.

Roboty podczas spektaklu poruszają po specjalnych torach, ale od pasa w górę są niezwykle ekspresyjne, mogą robić różne miny, zmieniać maski i odgrywać kilka postaci. - Dzięki temu, że są podświetlane różnobarwnymi lampami LED, wraz ze zmianą koloru publiczność może szybko się zorientować, że robot właśnie wcielił się w innego bohatera – mówił Łukasz Bury z Centrum Nauki Kopernik.

Gość audycji dodał, że tego typu maszyny są nazywane są robothespianami od angielskiego słowa thespian oznaczającego aktora. Łukasz Bury wyjaśnił, w jaki sposób maszyny są przygotowywane do roli, co skrywają w swym wnętrzu oraz jaki repertuar aktualnie wykonują.

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Przygotowała: Monika Pilch

Data emisji: 3.12.2018

Godzina emisji: 15.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rekonstrukcja Biblioteki Aleksandryjskiej w pałacu Wallenberg-Pachalych

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2018 12:51
- Doszliśmy do wniosku, że to wiedza jest dla nas największym kapitałem. Postanowiliśmy w symboliczny sposób zrekonstruować Bibliotekę Aleksandryjską - mówiła w Dwójce Monika Konieczna, współautorka performensu przygotowanego w ramach Przeglądu Sztuki "Survival".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kurator "Opery dla głuchych": to mniejszość kulturowa, nie niepełnosprawność

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 16:22
- Mają zupełnie inny system wartości, zupełnie inny sposób postrzegania świata i zupełnie inny sposób opowiadania historii. Staramy się podkreślić to w tym spektaklu - mówił w Dwójce Michał Mendyk.
rozwiń zwiń