X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wanda Laskowska. Ikona Teatru Dramatycznego

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2017 12:50
- Nasze studia teatralne w latach 1949-53 przypadły na okres wprowadzania języka socrealizmu do sztuki. Wanda nigdy tego języka nie podjęła i właściwie wszystko, co robiła, było przeciwstawianiem się temu językowi – podkreślił Jan Maciejowski, opowiadając o zmarłej niedawno reżyserce teatralnej.
Audio
  • Prof. Janusz Degler, prof. Anna Kuligowska-Korzeniewska oraz Jan Maciejowski wspominają Wandę Laskowską (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Elżbieta Czyżewska oraz (w tle) Joanna Walter, Stanisław Wyszyński i Wojciech Pokora w  reżyserowanym przez Wandę Laskowską spektaklu Wszyscy jesteśmy geniuszami w Teatrze Telewizji Warszawskiej
Elżbieta Czyżewska oraz (w tle) Joanna Walter, Stanisław Wyszyński i Wojciech Pokora w reżyserowanym przez Wandę Laskowską spektaklu "Wszyscy jesteśmy geniuszami" w Teatrze Telewizji WarszawskiejFoto: TVP/PAP - Zygmunt Januszewski

- Jej najlepszy okres zbiegł się z latami świetności Teatru Dramatycznego, który był właściwie wychowawcą polskiej inteligencji przełomu lat 50. Wanda robiła tam najważniejsze przedstawienia: to ona pierwsza po wojnie wprowadziła na scenę Witkacego i Różewicza, i to ona stworzyła w Dramatycznym nowoczesny język polskiego teatru.

W nagraniu posłuchamy również o latach studenckich Wandy Laskowskiej, jej reżyserskim debiucie i o tym, dlaczego artystka, słynąca z realizacji prapremiery "Kartoteki" Różewicza, w latach 90. porzuciła twórczość sceniczną.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku

Przygotowała: Monika Pilch

Goście: prof. Janusz Degler (teatrolog) prof. Anna Kuligowska-Korzeniewska (teatrolog) oraz Jan Maciejowski (reżyser i pedagog)

Data emisji: 25.01.2017

Godzina emisji: 21.30

mz/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowa Huta. Teatr kontra kryminalne legendy

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2016 07:00
- "Supernova Live" wykorzystuje legendę o Nowej Hucie, która powstała u jej zarania, a którą doprowadzam tu do punktu absurdalnego - opowiadała Sandra Szwarc o swojej sztuce poświęconej słynnej krakowskiej dzielnicy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Renate Jett. Kawałek Austrii na polskiej scenie

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2016 22:00
W "Spotkaniach po zmroku" rozmawialiśmy z austriacką aktorką i piosenkarką, znaną w Polsce przede wszystkim dzięki Krzysztofowi Warlikowskiemu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Diabełek, Zagłoba i inni. Role Ireny Kwiatkowskiej

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2017 19:53
– Nie była piękna wedle ówczesnych kanonów, ale teatr potrzebuje nie tylko heroin i amantów – mówił Gabriel Michalik, autor książki "Kobieta pracująca. Rzecz o Irenie Kwiatkowskiej i jej czasach".
rozwiń zwiń