X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Enrique Mazzola: dyryguję tak, jak wymaga tego atmosfera na sali

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2019 17:27
- Każdy występ jest co prawda wykonawczo zależny od muzyków, ale zaangażowana jest w niego również publiczność. My, muzycy, jesteśmy bardzo wrażliwi i w każdym momencie wyczuwamy ekspresję widowni - ciszę, skupienie, koncentrację, rozbawienie. To jak ludzie reagują w pewien sposób determinuje z kolei mój sposób ekspresji, inspiruje mnie, daje natchnienie - mówił w Dwójce dyrygent.
Audio
  • Dyrygent Enrique Mazzola o operze "Córka pułku" Gaetano Donizettiego (Wieczór operowy/Dwójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com

W sobotę (2.03) Enrique Mazzola poprowadził Chór i Orkiestrę Metropolitan Opera w Nowym Jorku podczas spektaklu "Córka pułku", który był transmitowany na antenie Dwójki. Włoski dyrygent bardzo wysoko ceni operę Gaetano Donizettiego.

- Myślę, że jest unikatowa  przede wszystkim ze względu na historię, która została w niej opowiedziana. W operach nieczęsto zdarza się podobna tematyka. Fascynuje mnie pojęcie wolności, które zostało tu przedstawione poprzez rolę Marie - ona jest markietanką tego pułku i jest wolna jako kobieta, ma możliwość dokonywania własnych wyborów. Myślę, że w połowie XIX wieku była to bardzo nowoczesna, wręcz rewolucyjna postawa, niezwykle postępowe podejście - podkreślał gość Dwójki.

Dlaczego wielkim krytykiem "Córki pułku" był Hector Berlioz - francuski kompozytor i twórca symfonii romantycznej? Na czym polega trudność partii Tonia, dla wykonującego ją tenora? Dlaczego Enrique Mazzola woli pracować w teatrach operowych działających w systemie stagione, gdzie przez określony czas gra się wyłącznie jedną operę? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Enrique Mazzola (dyrygent)

Data emisji: 2.03.2019

Godzina emisji: 20.35

Materiał został wyemitowany w audycji Filharmonia Dwójki.

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Nowy Don Kiszot". Moniuszko wykorzystuje tekst Fredry

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 14:02
- Stanisław Moniuszko szukał zawsze wybitnych literatów. Kiedy nie mógł nakłonić ich do współpracy, wtedy wykorzystywał ich gotowe teksty. "Nowy Don Kiszot", jeden z dwóch tekstów Fredry, od razu był pisany z założeniem, że będzie zawierał wkładkę muzyczną - mówił w Dwójce dr Grzegorz Zieziula o moniuszkowskiej krotochwili w trzech aktach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Barbara Wysocka reżyseruje "Toscę"

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2019 09:02
W audycji przedstawiliśmy reportaż z przygotowań do premiery inscenizacji słynnej opery Giacomo Pucciniego w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Magdalena Piekorz: "Orfeusz i Eurydyka" to historia uniwersalna

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2019 13:00
- Orfeusz prezentuje postawę męską. Podejmuje się trudnego zadania, nie bacząc na przeszkody, mimo że się boi, to pokonuje ten strach - mówiła w Dwójce reżyserka, która postanowiła zmierzyć z dziełem Christopha Willibalda Gluck'a.
rozwiń zwiń