X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Anna Grycewicz: Simona nie chciała być czwartym Kossakiem

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2019 08:10
- Spektakl "Dama z łasiczką" jest próbą podsumowania wewnętrznych przeżyć Simony Kossak. Od dzieciństwa do późnego życia, które poświęciła walce w obronie zwierząt i życiu z nimi w puszczy. W niej znalazła wolność i dowiodła swojej wartości – mówiła w Dwójce ceniona aktorka.
Audio
  • Rozmowa z Anną Grycewicz o spektaklu "Dama z łasiczką" (Poranek Dwójki)
Kadr ze zwiastuna spektaklu Dama z łasiczką
Kadr ze zwiastuna spektaklu "Dama z łasiczką"Foto: materiały promocyjne WFDiF

W audycji rozmawialiśmy z Anną Grycewicz o sztuce inspirowanej biografią Simony Kossak. Pochodząca z wielkiego rodu polskich pejzażystów i batalistów wybrała odmienną drogę od reszty jej rodziny.

- Miała trudne dzieciństwo, wszyscy oczekiwali od niej, że będzie malarką. Kiedy okazało się, że nie ma ku temu powołania, opiekowała się matką, ojcem i córką siostry. Chciała jednak uciec od tego, pokazać, że też jest coś warta, że nie musi być czwartym Kossakiem – powiedziała Anna Grycewicz, która w spektaklu wcieliła się w postać Simony Kossak.

Przez 30 lat bohaterka sztuki mieszkała w drewnianej leśniczówce w Puszczy Białowieskiej bez dostępu do wody i prądu. Oddała się pracy naukowca, była ekolożką. Zasłynęła też jako autorka filmów i pogadanek radiowych. Spektakl "Dama z łasiczką" opowiada o kobiecie, która walczy o prawo do bycia sobą, ale także o osobie, która widziała konieczność współistnienia człowieka i przyrody.

Czy odzwierciedlenie jej postaci było trudne dla Anny Grycewicz? Jakie przeszkody aktorka musiała pokonać? O tym w nagraniu audycji.

Spektakl telewizyjny "Dama z łasiczką" został wyprodukowany przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych.

***

Rozmawiała: Monika Pilch

Data emisji: 20.03.2019

Godzina emisji: 7.45

Materiał został wyemitowany w audycji Poranek Dwójki.

mko/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy Witkacy chciał zginąć za cara?

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2016 18:00
O mało znanym okresie w życiu wybitnego artysty - czasie służby w elitarnej carskiej Lejbgwardii - opowiada książka "Wojna Witkacego, czyli kumboł w galifetach" Krzysztofa Dubińskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wanda Laskowska. Ikona Teatru Dramatycznego

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2017 12:50
- Nasze studia teatralne w latach 1949-53 przypadły na okres wprowadzania języka socrealizmu do sztuki. Wanda nigdy tego języka nie podjęła i właściwie wszystko, co robiła, było przeciwstawianiem się temu językowi – podkreślił Jan Maciejowski, opowiadając o zmarłej niedawno reżyserce teatralnej.
rozwiń zwiń