Jakie są Polki? Pierwsza taka analiza

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2015 18:00
Spełnione profesjonalistki czy niespełnione "siłaczki"? Panie domu czy obywatelki świata? Zachłanne konsumpcjonistki, a może: osamotnione konserwatystki? Poznaj pełny portret współczesnych Polek.
Audio
  • O współczesnych Polkach z prof. Dominiką Maison, Katarzyną Pawlikowską i dr. Tomaszem Sobierajskim rozmawia Hanna Maria Giza (Klub Ludzi Ciekawych Wszystkiego/Dwójka)
Silne i zaradne, atrakcyjne i seksowne? A może zupełnie na odwrót? Co mówią o sobie współczesne Polki?
Silne i zaradne, atrakcyjne i seksowne? A może zupełnie na odwrót? Co mówią o sobie współczesne Polki?Foto: Ashley Webb/Flickr, lic. CC BY 2.0

Punktem wyjścia do Dwójkowej dyskusji była książka "Polki" prof. Dominiki Maison i Katarzyny Pawlikowskiej - efekt pierwszego kompleksowego badania, stawiającego sobie za cel charakterystykę polskiej kobiety. - Do tej pory badań było dużo, ale zawsze dotyczyły jakiegoś wycinka. My spróbowałyśmy obejrzeć wszystko: wartości, potrzeby, kosmetyki, pracę, rodzinę, jedzenie, odchudzanie. Wszelkie aspekty życia - podkreślała prof. Dominika Maison.

Na podstawie tego wielkiego przepytania pań (w wieku od 18 do 70 lat), analizy ich odpowiedzi (czasem to, co niedopowiedziane, więcej mówi niż to, co nazwane) można - jak się okazuje - wyciągnąć wiele zaskakujących wniosków.

***

Tytuł audycji: Klub Ludzi Ciekawych Wszystkiego

Prowadziła: Hanna Maria Giza

Goście: prof. Dominika Maison (psycholog, doktor habilitowany, pracownik naukowy Wydziału Psychologii UW), Katarzyna Pawlikowska (pomysłodawczyni badania zwieńczonego książką "polski", ekspert ds. kobiecych motywacji i komunikacji kierowanej do kobiet) i dr Tomasz Sobierajski (socjolog, pracownik naukowy Instytutu Nauk Społecznych UW)

Data emisji: 7.03.2015

Godzina emisji: 16.00
jp/mk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Biologiczne podstawy damskiej zakupomanii

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2012 12:00
Okazuje się, że zachcianki kobiet oraz czas i wysiłek poświęcany na zabiegi kosmetyczne oraz dobór ciuchów zależą od fazy cyklu miesięcznego, w którym się znajdują.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gender na rynku pracy, czyli seksizm w portfelu

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2014 11:23
Szklany sufit, czyli niewidzialne bariery, które mimo zdolności i wykształcenia kobiety - nie pozwalają jej na awans czy lepsze zarobki nadal istnieją.
rozwiń zwiń