X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Zagłoba swatem". Sienkiewicz na deskach teatru

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2016 14:00
W audycji "W stronę Sienkiewicza" rozmawialiśmy z historyk teatru prof. Anną Kuligowską-Korzeniewską o sztukach teatralnych Henryka Sienkiewicza.
Audio
  • "Zagłoba swatem". Sienkiewicz na deskach teatru (W stronę Sienkiewicza/Dwójka)
Jan Onufry Zagłoba według Piotra Stachiewicza
Jan Onufry Zagłoba według Piotra Stachiewicza Foto: Wikimedia Commons/domena publiczna

Przypadek sprawił, że jako autor Sienkiewicz zadebiutował w druku - recenzją teatralną. W ramach zastępstwa otrzymał zadanie zrelacjonowania premiery farsy Sardou "Nasi najserdeczniejsi". Tekst ukazał się w kwietniu 1869 roku w "Przeglądzie Tygodniowym", następne recenzje zaś w różnych periodykach, z którymi autor współpracował.

Zafascynowany aktorstwem Heleny Modrzejewskiej, podczas jej występów w Warszawie, nie wahał się towarzyszyć wraz z innymi wielkiej gwieździe w wyjeździe do Ameryki. To za sprawą Modrzejewskiej zadebiutował jako dramaturg, autor sztuki "Na jedną kartę" i jednoaktówek: "Czyja wina?" i "Zagłoba swatem". Wszystkie doczekały się wystawień scenicznych w doborowych obsadach aktorskich. Rolę Zagłoby w tej ostatniej grał we Lwowie Mieczysław Frenkiel, a w Warszawie - Ludwik Solski.

***

Tytuł audycji: "W stronę Sienkiewicza" w paśmie "Notatnik Dwójki"

Prowadzi: Iwona Malinowska

Gość:  prof. Anna Kuligowska-Korzeniewska (historyk teatru)

Data emisji: 03.06.2016

Godzina emisji: 13.00

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Walka z Sienkiewiczem. "Gombrowicz nie był pierwszy"

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2016 15:00
- Krytyka Sienkiewicza sprowadzała się często do promocji własnego światopoglądu, do wyboru kilku utworów, z którymi się walczy. Zwykle była to Trylogia - wyjaśniała profesor Maria Olszewska z Uniwersytetu Warszawskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jerzy Bralczyk całe życie mówi cytatami z "Trylogii"

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2016 14:30
– Zaraziłem tym syna. Kto wie, czy w znajomości Sienkiewiczowskich dialogów nie jest lepszy ode mnie – mówił wybitny językoznawca i wielki miłośnik "Trylogii".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sienkiewicz. "Chrześcijański Homer, słowiański Szekspir"

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2016 14:00
- Pod koniec XIX wieku każdy w Europie czytał "Quo Vadis". Powstawały ekranizacje, adaptacje, ilustracje; imiona bohaterów nadawano hotelom, łodziom i koniom - mówił o sukcesie "wielkiego eposu chrześcijańskiego" Henryka Sienkiewicza filolog klasyczny dr Jacek Hajduk.
rozwiń zwiń