X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Monteverdi po mistrzowsku łączył muzykę i tekst"

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2018 15:55
- To dość długa kompozycja, w której Monteverdi oczekiwał od wykonawców całkowitego utożsamienia się z postacią – podkreślił Marco Beasley, który opowiadał o utworze "Combattimento di Tancredi e Clorinda" Monteverdiego.
Audio
  • Rozmowa z Marco Beasley'em i Martyną Pastuszką (Filharmonia Dwójki)
Marco Beasley
Marco BeasleyFoto: PAP/Adam Warżawa

- Najistotniejsze dla mnie jest to, czy tekstu utworu jest zrozumiały dla publiczności. Dlatego też w madrygale "Combattimento di Tancredi e Clorinda" imponuje mi sposób, w jaki Monteverdi połączył muzykę i tekst. Sam włoski kompozytor napisał w jednym ze swoich listów, że muzyka powinna służyć rozwojowi akcji utworu – dodał Marco Beasley, zdradzając również szczegóły dotyczące oprawy koncertu, podczas którego śpiewak wystąpił w siedzibie NOSPR wraz z {oh!} Orkiestrą Historyczną.

W nagraniu audycji włoski śpiewak opowiada o wątkach utworu "Combattimento di Tancredi e Clorinda". Posłuchać można również rozmowy z Martyną Pastuszką, skrzypaczką i dyrektor artystyczną {oh!} Orkiestry Historycznej.

***

Rozmawiała: Monika Zając

Goście: Marco Beasley(śpiewak), Martyna Pastuszka (skrzypaczka i dyrektor artystyczna {oh!} Orkiestry Historycznej)

Data emisji: 2.02.2018

Godzina emisji: 20.47

Rozmowy zostały wyemitowane w audycji "Filharmonia Dwójki".

mz/ml

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Agnew o "Orfeuszu": smyczki to słońce, dęte to piekło

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 13:00
- Ta opera jest świetnie zinstrumentowana. Mamy klawesyn, organy, lutnie, smyczki, puzony, rogi. Tymi narzędziami tworzymy obraz dźwiękowy, który nas już nie dziwi, ale dla ówczesnych słuchaczy był czymś zupełnie nowym - mówił o słynnym dziele Monteverdiego szef zespołu Les Arts Florissants.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaroussky. Między kastratami a francuską pieśnią

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2017 17:24
– Uważam, że kontratenor nie jest skazany tylko na repertuar dla kastratów. Moim zdaniem śpiewak dysponujący tym głosem może rozszerzać swój repertuar zgodnie z upodobaniami – mówił Philippe Jaroussky w przerwie koncertu w siedzibie NOSPR w Katowicach.
rozwiń zwiń