Skarby muzyki dawnej pod batutą Jordiego Savalla

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2019 16:41
W audycji posłuchamy występu zespołu Hespèrion XXI pod dyrekcją hiszpańskiego mistrza podczas tegorocznego London Festival of Baroque Music.
Jordiego Savalla nie trzeba przedstawiać  nie ma bardziej znanego artysty w świecie muzyki dawnej
Jordiego Savalla nie trzeba przedstawiać — nie ma bardziej znanego artysty w świecie muzyki dawnejFoto: David Ignaszewski/materiały prasowe

Program:

Diego Ortiz Recercades sobre Tenores: La Spagna, Folia IV, Passamezzo antico I, Passamezzo moderno III, Ruggiero IX, Romanesca VII, Passamezzo moderno II; Gaspar Sanz Jàcaras, Canarios; Tobias Hume Musicall Humors; Anonim Greensleeves to a ground; Emilio de' Cavalieri Sinfonia and Ballo del Gran Duca; Carl Friedrich Abel Prelude (arpeggiata); Jan Sebastian Bach Allemande z V Suity c-moll, BWV 1011; Marin Marais Les Voix HumainesCouplets des Folies d'Espagne; Francisco Correa de Arauxo Glosas sobre Todo el mundo en general; Anonim Improvisations on the Canarios; Antonio Valente Improvisations Gallarda Napolitana

wyk. Hespèrion XXI, dyr. Jordi Savall, Xavier Díaz-Latorre – teorba, Andrew Lawrence-King – harfa  

(London Festival of Baroque Music, 12.05.2019)

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki 

Prowadziła: Klaudia Baranowska

Data emisji: 18.09.2019

Godzina emisji: 20.00


pg/am

Zobacz więcej na temat: barok
Czytaj także

Andrzej Kosendiak: Mielczewski był najpopularniejszym polskim kompozytorem epoki baroku

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 10:00
- W XVII wieku dzieła Marcina Mielczewskiego były znane w całej Europie. Jego utwory zachowały się w zbiorach od Lubeki przez miasta saksońskie, Morawy, Gdańsk, Wrocław aż po Smoleńsk - mówił w Dwójce szef Narodowego Forum Muzyki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Lilianna Stawarz: w tym roku króluje Haendel

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2019 18:06
- "Agrypina" Haendla była naszą forpocztą, kiedy jeszcze nie było myśli o Festiwalu Oper Barokowych. Bardzo się to spodobało i było duże zainteresowanie. Wstąpiła w nas wtedy wielka chęć zrobienia czegoś poważnego, czyli właśnie festiwalu - opowiadała w Dwójce współtwórczyni Festiwalu Oper Barokowych "Dramma Per Musica".
rozwiń zwiń