Budowanie masy mięśniowej - jak nie popełnić błędu?

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2017 14:31
Jesień to świetny czas, by zacząć pracować nad swoimi mięśniami. Trzeba to robić z głową, bo wystarczy jeden błąd, by zaprzepaścić efekty tygodni treningów. - Niezbędne są odpowiedni program treningowy i dieta - podkreślał Jan Słoniewicz, trener osobisty.
Audio
  • Jak mądrze i skutecznie rozbudowywać masę mięśniową? Ćwiczenia ze sztangą (4. Bieg/Czwórka)
Piotr Galus, dr Filip Kowalczyk i Jan Słoniewicz w studiu
Piotr Galus, dr Filip Kowalczyk i Jan Słoniewicz w studiuFoto: Czwórka

siłownia fitness 1200.jpg
Pierwszy raz na siłowni. Jak pokonać wstyd?

- Masa mięśniowa to niezbędne dla funkcjonowania organizmu elementy strukturalne. Pozwalają nam na co dzień wykonywać "zwykłe" czynności, na które nawet nie zwracamy uwagi - mówił dr Filip Kowalczyk. Jak podkreślał, ważne, by stawiając sobie cele treningowe nie "wpadać w pułapkę liczenia kilogramów". - Ważny jest stosunek tkanki tłuszczowej do mięśniowej. Zawartość tkanki tłuszczowej nie powinna przekraczać u mężczyzn 10 - 20 proc., u kobiet 20 - 30 proc. Wówczas masa mięśniowa stanowić będzie odpowiednie wypełnienie - tłumaczył ekspert.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na budowanie masy mięśniowej są ćwiczenia ze sztangą. Jak podkreślali goście Czwórki - to wyzwanie. W programie tłumaczyli, które ćwiczenia wybrać do swojej wagi, i jak bezpiecznie, ale efektywnie je wykonywać. Mówiliśmy także, jaką dietę stosować i czy powinno być w niej miejsce na odżywki i suplementy białkowo - witaminowe. Eksperci tłumaczyli też, czym jest tzw. garnitur hormonalny i dlaczego nie warto stosować się do rad, udostępnianych przez… internautów na forach.

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Janek Słoniewicz (szkoleniowiec, instruktor i trener personalny), dr Filip Kowalczyk (Centrum Dietetyki)

Data emisji: 24.09.2017

Godzina emisji: 10.07

kd/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Body pump. Trening ze sztangą nie tylko dla siłaczy

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2017 13:12
Body Pump to forma treningu, która wykorzystuje w różny sposób ciężary, sztangi i ciało. - W body pump nie ważne jest obciążenie. Chodzi o to, by wykonywać ćwiczenia prawidłowo i - przede wszystkim - w odpowiednim tempie - mówił instruktor body pump Jakub Kopiński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ground Force Method. Pozwala powrócić do formy

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 14:00
- W treningu metodą Ground Force chodzi o to, żeby pracować nad techniką i mobilnością - mówiła w rozmowie z Piotrem Galusem trenerka Anna Krupska. Jak narodził się ten sposób ćwiczenia? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gimnastyka sportowa. Jest dla każdego?

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2017 15:00
Coraz częściej swoich sił w gimnastyce sportowej próbują amatorzy. Dzięki niej mogą podnieść sprawność fizyczną, jednocześnie przygotowując się na przykład do startów w biegach z przeszkodami. - Powstała ona w XIX wieku, jednak od kiedy stała się dyscypliną olimpijską, wiele się w niej zmieniło - mówi w Czwórce trener Marcin Szyc.
rozwiń zwiń