X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pianohooligan: chcę przyciągać nieoczywistością

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 13:30
Kompozytor i jazzman Piotr Orzechowski, mimo młodego wieku, zdobył już tak zwanego Oskara Jazzowego oraz współpracował z wieloma wybitnymi osobowościami świata muzyki. Czy 2016 był dla niego ważnym rokiem?
Audio
  • Nieoczywisty fortepian Pianohooligana (Stacja Kultura/Czwórka)
Piotr Orzechowski - Pianohooligan
Piotr Orzechowski - PianohooliganFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Piotr Orzechowski - Pianohooligan Improwizując, nie wiem, co się stanie w ciągu następnych 5 sekund. To utrzymuje publiczność w napięciu

- W całej mojej karierze najwięcej do tej pory działo się muzycznie w 2016 roku. Są to dwa bardzo ważne projekty - mój solowy materiał "24 Preludia i improwizacje" oraz "Dziady" z zespołem i twórcami muzyki elektronicznej. Ponadto grałem też liczne koncerty z orkiestrami - wspomina Piotr Orzechowski.

Jego styl wymyka się utartym klasyfikacjom - z powodzeniem gra utwory muzyki współczesnej oraz nieoczekiwane jazzowe improwizacje. Czy podejście to odzwierciedla się w jego artystycznym pseudonimie? - Znaczenie "Pianohooligan" ciągle się zmienia, ulega pewnym wewnętrznym przetworzeniom. To nie tylko mój styl gry, ale także poszukiwania muzyczne. Opierając się na tradycji pragnę zbudować coś zupełnie nowego i oryginalnego - tłumaczy Pianohooligan.

Piotr Orzechowski - Pianohooligan Denerwuje mnie muzyka tworzona przez automat. Interesuje mnie przede wszystkim ludzka psychika - to, co jest tworzone przez człowieka

W rozmowie z Katarzyną Dydo Piotr Orzechowski zdradza najbliższe plany koncertowe, m.in. w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz w Teatrze Roma w Warszawie. A czy Pianohooligan słucha muzyki popularnej i jak w swojej twórczości nawiązuje do spuścizny Jana Sebastiana Bacha - tego dowiecie się z nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: "Stacja Kultura"

Prowadzi: Katarzyna Dydo

Gość: Piotr Orzechowski - Pianohooligan (kompozytor, jazzman, pianista)

Data emisji: 18.01.2017

Godzina emisji: 11.16

jsz/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Bartek Chaciński: 2016 to był muzycznie trudny rok

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2017 10:45
Tym razem gościem Macieja Szajkowskiego był dziennikarz muzyczny, związany między innymi z radiową Dwójką. W "Folk Offie' opowiadał o tym, co nas dobrego i złego spotkało w minionym, 2016 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eskaubei. Mickiewicz, Fredro, Miłosz i jazzowy rap

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2017 11:27
Czy klasyki polskiej literatury można przerobić na modłę Molesty? Pomaga nam w tym Eskaubei, rapując utwory "Paweł i Gaweł" Aleksandra Fredry, "Na dzień dobry" Czesława Miłosza, "Przyjaciele" Adama Mickiewicza, a także "Spóźniony Słowik" Juliana Tuwima.
rozwiń zwiń