X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kolor, skala, umiar - klucze do architektury dla dzieci

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2019 13:58
- Przebywanie, od najmłodszych lat, w dobrze zaprojektowanej przestrzeni procentuje w późniejszym życiu - mówi Anna Cymer, historyczka architektury. - Młody człowiek może nie doceniać tego, ale w głowie zostaje mu poczucie estetyki - dodaje. 
Audio
  • Anna Cymer, historyczka architektury opowiada o architekturze dla dzieci (Czwórka/Stacja Kultura)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Ostatnio architekci coraz częściej zadają sobie pytanie, jak budować architekturę dla dzieci, jakie cechy powinna ona mieć i gdzie leży granica dobrego smaku. W Polsce buduje się coraz więcej szkół, bibliotek, świetlic. - Zmieniło się myślenie o architekturze dla dzieci - mówi gość Kasi Dydo. - Dziś powstaje coraz więcej dobrej architektury dla dzieci. Moim zdaniem jej jakość jest wysoka. To nie są gigantyczne przedsięwzięcia, a mimo to organizowane są na nie konkursy architektoniczne - dodaje. 

Budynki, które mają służyć dzieciom mają narzucone funkcje. Dodatkowo jest tam szereg obowiązkowych pomieszczeń, jak sale gimnastyczne, klasy. - Architekci dostrzegają, że obok tego np. szkoły mogą mieć i inne, integrujące przestrzenie - podkreśla Anna Cymer. - Projekty zmieniają sposób myślenia o tym, co dzieje się w szkole - dodaje. 

Czy feeria barw w budynkach szkolnych i przedszkolnych jest gwarantem sukcesu? Jakie polskie projekty architektury dla dzieci należą do najbardziej udanych i docenianych? O tym m.in. w nagraniu rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Kasia Dydo

Gość: Anna Cymer (historyczka architektury)

Data emisji: 11.06.2019

Godzina emisji: 11.14

pj/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Architektura Polski 1945-1989". Obiektywnie o projektowaniu w PRL-u

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 12:56
- Architektura z przełomu lat 1945-1989 brzydko się starzeje. Myślę, że to jeden z powodów jej negatywnego odbioru przez następne pokolenia - mówiła Anna Cymer historyczka, popularyzatorka kultury, dziennikarka, autorka książki o polskiej architekturze z czasów PRL.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pionierki polskiego designu - o kobietach, które wyznaczały trendy

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2018 22:11
To książka o kobietach, które na różnych płaszczyznach przecierały w Polsce szlaki i wyznaczały trendy, a wciąż wiemy o nich niewiele. Kim były?
rozwiń zwiń