Kontrowersyjna kampania społeczna: "Nie czytaj!"

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2012 12:08
Pojawił się właśnie przewrotny spot, w którym znani aktorzy i muzycy przekonują: "Nie czytaj, książki gryzą i są ciężkie"...
Audio

Ta przewrotna akcja jest częścią kampanii "Czytaj, zobacz więcej”, w której udział wzięli dziennikarze, aktorzy, muzycy i celebryci, m. in. Joanna Brodzik, Karolina Gruszka, Tomasz Kammel, Janusz L. Wiśniewski i Michał Żebrowski. Spacerują oni wśród półek pełnych książek i nawołują: "Nie czytaj!".

Twórcą spotu jest Adam Zych - przyznaje on, że koncepcję zapożyczył od Amerykanów, którzy już w 2008 roku wypuścili na rynek spot pt. "Don’t vote". – To był jednak świadomy wybór fabuły i konwencji – mówi artysta. – Chcieliśmy pokazać złe strony czytania, ale oczywiście w sposób ironiczny, przerysowując.

W USA koncepcja poskutkowała, a przewrotnie sformułowana "antyreklama" czytania odniosła spory sukces. Zdaniem doktora Jacka Wasilewskiego, socjologa ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, nad Wisłą ten sposób promowania literatury też ma szansę na sukces, bo Polacy lubią robić "wszystkim na przekór". – Część osób, gdy się ich do czegoś mocno namawia, wykazuje działanie odwrotne, zwłaszcza, jeśli komunikaty pochodzą od ludzi, którzy na siłę chcą być autorytetami i pouczają – tłumaczy dr Wasilewski.

Kadr
Kadr z filmu promującego kampanię. Michał Szpak śpiewający "Nie czytaj, pośpiewaj"
Obejrzyj polską wersję spotu reklamowego klikając w załączony plik filmowy
i posłuchaj całej rozmowy na temat kampanii z "Poranka".

(kd)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kampanie społeczne muszą zaskakiwać

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2011 09:37
- Takie akcje czasem trafiają, a czasem nie. A przecież reklamy produktów, hasła reklamowe zawsze pamiętamy - ocenia reporterka Czwórki, Kasia Tarnopolska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nietypowe akcje społeczne rządzą światem

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2012 12:00
Jeśli w Teksasie wyhodujesz imponująco długie wąsy, za każdy ich milimetr sponsorzy wspomogą wybrane akcje charytatywne. W Niemczech zaś organizowany jest… największy festiwal wąsów na świecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Duch to znaczy pomoc

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2012 09:16
Akcja "Duch" to wbrew pozorom nie licealny seans spirytystyczny, ale ciekawa kampania przedsiębiorczych młodych ludzi, którzy za cel postawili sobie niesienie pomocy.
rozwiń zwiń