Nietypowe akcje społeczne rządzą światem

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2012 12:00
Jeśli w Teksasie wyhodujesz imponująco długie wąsy, za każdy ich milimetr sponsorzy wspomogą wybrane akcje charytatywne. W Niemczech zaś organizowany jest… największy festiwal wąsów na świecie.
Audio

W Polsce także organizowane są nietypowe, albo wręcz dziwne kampanie społeczne, którym jednak przyświeca nierzadko bardzo szczytny cel.

Takich akcji, zachęcających do pomocy potrzebującym lub po prostu zmiany trybu życia, jest ostatnio mnóstwo. Coraz częściej biorą w nich udział także osoby znane. – Jest dużo kampanii, które polegają na klikaniu w określonych serwisach w sieci. W ten sposób daje się posiłek dzieciom, np. Pajacyk – opowiada jedna ze słuchaczek. – Mnie jako polonistkę interesują jednak akcje typu "Cała Polska czyta dzieciom" i "Nie czytasz, nie idę z tobą do łóżka". – A ja dzięki akcji "Pij mleko, będziesz wielki" faktycznie w którymś momencie zacząłem pić więcej mleka! – zwierza się jeden ze słuchaczy.

Niestety historia zna również przypadki kampanii nie do końca sprawdzonych. – Na przykład ta, w której zbieraliśmy etykietki od herbaty – opowiada Dominik Olędzki, reporter Czwórki. – Miało być tak, że jeśli zbierze się określoną liczbę etykietek, sponsor zafunduje osobie niepełnosprawnej wózek. Choć mnóstwo osób zaangażowało się w akcję, okazało się, że to była zwykła plotka. Inną taką akcją było zbieranie kodów kreskowych w latach 90.

Niektórzy jednak nie wierzą w prawdziwość intencji organizatorów przeróżnych kampanii społecznych i w bezinteresowny altruizm. - Takie rzeczy robi się tylko po to, by samemu poczuć się lepiej – napisała do Czwórki słuchaczka Maria.

Więcej na temat kampanii społecznych - tych zwyczajnych i tych nietypowych - dowiesz się, słuchając materiału dźwiękowego z audycji "Bed & Breakfast".

(kd)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kampanie społeczne muszą zaskakiwać

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2011 09:37
- Takie akcje czasem trafiają, a czasem nie. A przecież reklamy produktów, hasła reklamowe zawsze pamiętamy - ocenia reporterka Czwórki, Kasia Tarnopolska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Taniec Vimbuza z Malawi i francuska gastronomia

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2012 19:00
Co je łączy? Lista arcydzieł ustnego i niematerialnego dziedzictwa ludzkości UNESCO. Tworzymy więc nasza "czwórkową" listę takich dobrych praktyk na całym świecie (także w Polsce!), które warto chronić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie rekordy i osiągnięcia

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2012 07:30
W audycji "Bed & Breakfast" rozmawialiśmy o chlubnych i niechlubnych polskich osiągnięciach i rekordach.
rozwiń zwiń