X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"G.E.N" - eksperyment teatralny "po bandzie"

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2017 15:50
To przedstawienie w warszawskim TR pokazuje alternatywną wspólnotę, której członkowie kontestują rzeczywistość. Co "G.E.N" ma wspólnego z "Idiotami" Larsa von Triera i jak przebiegała praca nad spektaklem?
Audio
  • Dobromir Dymecki o premierze spektaklu "G.E.N" w TR Warszawa (W to mi graj/Czwórka)
Grzegorz Jarzyna. Jego najnowszy eksperyment teatralny G.E.N można oglądać na deskach TR Warszawa
Grzegorz Jarzyna. Jego najnowszy eksperyment teatralny "G.E.N" można oglądać na deskach TR WarszawaFoto: PAP/Radek Pietruszka

Dobromir Dymecki Struktura spektaklu "G.E.N" zbudowana jest z kręgów. W każdym z nich mierzymy się z innego rodzaju relacją. Tak jak w życiu

- Latem ubiegłego roku wyjechaliśmy pod Warszawę, aby stworzyć utopijną wspólnotę. Była to też praca nad spektaklem i rolami. Punktem wyjścia miał być film "Idioci" Larsa von Triera, ale ostatecznie reżyser Grzegorz Jarzyna się od niego odciął - mówił w Czwórce aktor Dobromir Dymecki, który w spektaklu "G.E.N" wciela się w głównego bohatera, przewodnika wspólnoty. - "G.E.N" to mógłby być sequel "Idiotów", pokazujący dalsze losy tych ludzi - tłumaczył zaproszony gość.

Nowy eksperyment teatralny Grzegorza Jarzyny zadaje pytania trudne - o naturę człowieka, który mimo postępu cywilizacyjnego i ewolucji nie rozwija się moralnie. - Kontestacja w spektaklu to gest zbiorowy, ale każdy z bohaterów ma inną motywację - wyjaśniał Dobromir Dymecki. - Chodzi przede wszystkim o to, aby dowiedzieć się, kim sami jesteśmy. To jest bunt przeciwko autorytetom i temu, co powinno być - zdradzał w rozmowie z Michałem Piwowarkiem.

Posłuchaj też:
Musical Koty Broadway 1200x660.jpg
"Koty". W tym musicalu liczy się wszechstronność

W lutym "G.E.N" można oglądać w nowej przestrzeni teatralnej TR Warszawa po drugiej stronie Wisły, a słuchając nagrania audycji "W to mi graj" sprawdzicie, jak się do niej dostać. Dowiecie się też, do czego w spektaklu służy "budka zwierzeń" oraz dlaczego w życiu ważna jest autorefleksja. 

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Gość: Dobromir Dymecki (aktor)

Data emisji: 18.02.2017

Godzina emisji: 12.15

jsz/fbi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Żydowska Warszawa w tekstach Wiecha

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2017 18:00
Stworzone w latach 30. ubiegłego stulecia teksty Stefana "Wiecha" Wiecheckiego wzięli na warsztat artyści teatru offowego Scena Lubelska 30/32. Powstał w ten sposób niezwykły spektakl - swoisty portret przedwojennej społeczności żydowskiej w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mike Urbaniak. O teatrze widzianym z okien pociągu

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2016 14:50
- W Polsce jest około tysiąca premier rocznie, dlatego wielbicieli teatru najłatwiej jest spotkać w pociągu. Zwłaszcza, że przybywa nam miejsc, do których po prostu warto jeździć i ludzi, na których warto "chodzić" - mówi Mike Urbaniak, krytyk i recenzent teatralny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Sługa dwóch panów". Teatr jak rollercoaster

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2017 19:00
- Commedia dell’arte wystawiana jest niezwykle rzadko - mówił Mateusz Weber, aktor, którego, razem z goszczącą w Czwórce Anną Szymańczyk, można zobaczyć na deskach stołecznego Teatru Dramatycznego w sztuce Carla Goldoniego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Koty". W tym musicalu liczy się wszechstronność

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2017 15:33
- Oglądając broadwayowskie "Koty" zapominasz, że grają tam ludzie. Patrzysz na aktorów i widzisz koty. To jest naprawdę szokujące - mówiła w Czwórce dziennikarka Marzena Rogalska, która musical Andrew Lloyda Webera obejrzała w Dubaju.  
rozwiń zwiń