X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Chia, algi, jagody goji - wprowadź do diety nową jakość

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2017 15:06
Jarmuż, komosa ryżowa, olej lniany, algi, jagody goji czy czosnek - moda na zdrowe gotowanie trwa, więc te składniki coraz częściej lądują na naszych stołach.
Audio
  • Jakie pokarmy należą do "superfood" i jak wprowadzić je do swojej diety? (Stacja Nauka/Czwórka)
Jakich produktów szukać na sklepowych półkach, by urozmaicić swoją dietę? Czosnek jest jednym z nich
Jakich produktów szukać na sklepowych półkach, by urozmaicić swoją dietę? Czosnek jest jednym z nichFoto: Glow Images/East News

sałatka grecka feta 1200.jpg
Dieta śródziemnomorska - zbawienie dla mózgu?

- To tzw. superfood, czyli te pokarmy, w których jest mnóstwo substancji odżywczych, zazwyczaj przeciwutleniaczy, witamin, minerałów - tłumaczyła dietetyk Laura Osęka. - Jeśli uzupełnimy nasze codzienne posiłki "superjedzeniem", czyli dodamy m.in. koktajl z jarmużu, poprawi nam się jakość życia - wymieniała.

Jak przekonywała wciąż niestety niewielu konsumentów wie, jak przyrządzać potrawy z dodatkiem "superfood". - Dieta przeciętnego Polaka nie jest jeszcze na tyle zróżnicowana. A warto zmienić cały swój system odżywiania, pilnować, by w diecie znajdowało się odpowiednio dużo warzyw i owoców. Dopiero wówczas tak naprawdę należy dodać do posiłków "superjedzenie" i wtedy poczujemy różnicę - mówiła ekspertka.

A jakie składniki mineralne znajdziemy w fasoli adzuki, czyli czerwonej soi i jaki najłatwiej przyrządzić dania z nasion chia? Tego także dowiecie się z nagrania materiału reporterskiego przygotowanego przez Martę Hoppe.

Laura Osęka "Zwykłe" polskie jagody również zaczynają być zaliczane do "superfood". To dzięki ich wartościom antyoksydacyjnych, czy przez fakt, że przy regularnym spożywaniu zmniejsza się ryzyko zachorowania na nowotwory

***

Tytuł audycji: "Stacja Nauka"

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Data emisji: 25.01.2017

Godzina emisji: 12.25

kd/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dbasz o linię? Jedz deser na śniadanie!

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2015 16:00
Zdaniem naukowców to jedyny sposób, by - nie odmawiając sobie słodkich przyjemności - nadal nosić swój rozmiar.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski kawior, koraliki z czarnym oczkiem - zrób z nich tort i obiad

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2016 13:17
- Kasza może być zrobiona z każdego zboża, które rośnie na naszej planecie - mówi Maja Sobczak, autorka bloga "Qmam kaszę". - Każda z nich może mieć różne kolory.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Agnieszka Mielczarek wie co jeść, by wyglądać młodziej

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2016 14:12
Jedzenie dwóch łyżek posiekanej rzeżuchy codziennie przez miesiąc spłyca zmarszczki nawet o 40 proc. przekonuje w książce "5 lat młodsza w 5 tygodni" Agnieszka Mielczarek, a nam zdradza inne przepisy na to, jak zachować młodość.
rozwiń zwiń